تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 10:56
کد خبر : 109363

از سوی معاونت علمی؛

نتایج فراخوان مشترک بنیاد علم ایران و بنیاد ملی علوم طبیعی چین

نتایج فراخوان مشترک بنیاد علم ایران و بنیاد ملی علوم طبیعی چین

در سومین فراخوان مشترک بنیاد ملی علم ایران و بنیاد ملی علوم طبیعی چین ( NSFC ) پس از ارزیابی ۱۲۳ پیشنهاده مشترک محققان ایرانی و چینی، تعداد ۱۴ طرح پذیرفته شد.

به گزارش تیتر داغ؛ در پی فراخوان اعلام شده، ۱۲۳ پیشنهاده (پروپوزال) مشترک در سه زمینه آلودگی هوا، تغییرات اقلیم و سلامت، پزشکی و امنیت آب دریافت شد که پس از بررسی اولیه، وارد مرحله داوری علمی در هر دو کشور شد و سپس نتایج داوری‌ها در کمیته‌های موضوعی متشکل از اعضای کارگروه‌های تخصصی بنیاد و سایر اساتید مرتبط مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارزیابی علمی انجام شده در بنیاد بر اساس شاخص‌هایی همچون نتایج داوری‌ها، ضرورت حضور مجریان خارجی و ارزش‌افزوده برای کشور مانند تخصص پژوهشگران، امکانات آزمایشگاهی و دانش فنی، توانمندی مجری و همکاران، اهمیت موضوع از دیدگاه ملی، خروجی‌های طرح و کیفیت پروپوزال انجام شد.

در نهایت پس از تبادل نتایج ارزیابی بین دو سازمان، تعداد ۱۴ طرح مورد تصویب نهایی قرار گرفت و در پورتال بنیاد اعلام شد.

جلسات کمیته‌های ارزیابی برای تعیین بودجه و تعهدات طرح‌های مصوب با حضور متقاضیان طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد و زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

باتوجه‌ به رقابتی بودن این فراخوان و به دلیل محدود بودن تعداد طرح‌های قابل‌پذیرش و همچنین لحاظ‌ کردن نتایج ارزیابی دو کشور در جمع‌بندی نهایی، برخی از پیشنهاده‌ها با وجود کیفیت علمی بالا و نتایج داوری مثبت در بنیاد در اولویت نهایی حمایتی قرار نگرفته است. ‌

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.