تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 5:59
کد خبر : 26598

نجات ۵۰ نفر از آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی ۲۴ واحدی

نجات ۵۰ نفر از آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی ۲۴ واحدی

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جزئیات حادثه نجات ۵۰ شهروند از آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی را تشریح کرد.

به گزارش تیتر داغ:جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ،اظهار کرد:ساعت ۳:۴۳ بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان مصطفی خمینی، کوچه نظامیه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و دو ایستگاه به به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد:مشاهده شد که یک ساختمان ۶ طبقه ۲۴ واحدی مسکونی با یک طبقه زیر زمین بود. در قسمت زیر زمین به موتورخانه حدود ۲۰ متری بود که زمانی که آتش نشانان رسیدند کاملا شعله ور بود. نیرو‌ها وقتی به محل رفتند مشاهده کردند که در موتورخانه سیلندر‌های گاز مایع، رنگ، سیلندر‌های گاز فندک و ضایعات نگه داری می‌شد که ریسک عملیات را بسیار بالا می‌برد.

ملکی گفت: دود زیادی به طبقات بالا سرایت کرد و ساکنان هم مشغول استراحت بودند و نتوانسته بودند خارج شوند. آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به طبقات بالا رفتند و مشغول جستجو و نجات افراد شدند. چیزی حدود ۵۰ نفر از ساکنان از ساختمان به بیرون انتقال داده شدند و چند نفری هم دچار دود گرفتگی شده بودند که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت:آتش خاموش شد و از گسترش آن هم جلوگیری شد و در ساعت ۵:۵۷ عملیات به پایان رسید. اگر نقصی در موتور خانه باشد و لوازم غیر مرتبط در آنجا نگه داری شود، خطرات زیادی دارد و به دلیل قرار گرفتن در پایین‌ترین قسمت ساختمان می‌تواند حادثه را وسعت ببخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.