تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 14:23
کد خبر : 105374

نخست‌وزیر ارمنستان: به هیچ عنوان قصد استعفا ندارم

نخست‌وزیر ارمنستان: به هیچ عنوان قصد استعفا ندارم

منابع آگاه به نقل از نخست وزیر ارمنستان تاکید کردند که وی به هیچ عنوان قصد کناره گیری از قدرت را ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ منابع آگاه امروز پنجشنبه در پی تشدید تنش‌ها در قره باغ کوهستانی اعلام کردند «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان تاکید کرده که به هیچ عنوان قصد کناره‌گیری ندارد.

لازم به ذکر است پس از آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه جدا شده قره باغ کوهستانی در ایروان تظاهرات ضد دولتی طی روز سه شنبه آغاز شد.

در جریان این تظاهرات درگیری‌هایی بین معترضان و مأموران اجرای قانون در مقابل ساختمان دولت ارمنستان در ایروان رخ داد که در نهایت منجر به زخمی شدن چند تن و بازداشت تعدادی دیگر شد. معترضان خواهان استعفای پاشینیان شده بودند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه با نیکول پاشینیان به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در مورد روابط دوجانبه و درگیری‌های اخیر در منطقه قره باغ گفتگو کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق شرایط توافق، مقامات جمهوری خودخوانده در قره‌باغ پذیرفتند که سلاح‌هایشان را تحویل دهند و مواضع نظامی خود در این منطقه را ترک کنند.

در بیانیه وزارت جمهوری آذربایجان آمده بود که باکو توقف عملیات نظامی در قره‌باغ را با این شرایط پذیرفته که «تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان و تشکیلات مسلح غیرقانونی ارمنستان مستقر در منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان سلاح‌های خود را زمین گذاشته، مواضع رزمی و پست‌های نظامی را ترک کرده و کاملاً خلع سلاح می‌شوند. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان خاک آذربایجان (قره باغ) را ترک می‌کنند و در عین حال تمام سلاح‌ها و تجهیزات سنگین خود را تحویل می‌دهند».

بنابر اعلام این بیانیه اجرای فرایندهای فوق با هماهنگی نیروهای حافظ صلح روسیه تضمین می‌شود. روز گذشته برخی رسانه‌های ارمنی با استناد به منابع میدانی اعلام کردند که مقامات جمهوری خودخوانده قره‌باغ توافق کردند که گفت‌وگوها با باکو در شهر «یولاخ» جمهوری آذربایجان را آغاز کنند.

منبع: روزنامه هراپارک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.