تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 10:46
کد خبر : 100549

در مرکز فناوری و نوآوری رسا؛

نخستین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای برگزار شد

نخستین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای برگزار شد

نخستین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای در راستای اجرایی کردن توافقنامه میان سازمان انرژی اتمی و معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش تیتر داغ؛ فرآیند برگزاری نخستین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای در راستای اجرایی کردن بخشی از توافق‌نامه میان سازمان انرژی اتمی ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.

سید امیرحسین فقهی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای نیز در این جلسه به گفت‌وگو با مسؤولان واحدهای فناور مستقر در مرکز رسا پرداخت و ضمن خرسندی از تلاش‌های انجام شده، توصیه‌هایی در زمینه روش‌های سرمایه‌گذاری ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همکاری میان سازمان انرژی اتمی ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و برگزاری رویداد فن‌چالش، گامی مثبت در زمینه رفع نیازهای صنعت هسته‌ای با کمک ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

در ادامه این نشست، شقایق حق‌جوی جوانمردی، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در مرکز فناوری و نوآوری رسا، از آمادگی کامل این معاونت و شرکت‌های دانش‌بنیان نهاد ریاست‌جمهوری برای رفع نیازهای صنعت هسته‌ای خبر داد و بر لزوم توجه به اولویت‌ها و سطوح آمادگی فناوری در توسعه فناوری‌های راهبردی تاکید کرد.

در این جلسه همچنین نمایندگان سه پژوهشکده فیزیک و شتابگرها، کاربرد پرتوها و چرخه سوخت هسته‌ای؛ چالش‌های مدنظر خود را برای عرضه در این رویداد معرفی کردند و سپس مهندس بستان‌منش، رئیس مرکز فناوری و نوآوری رسا به معرفی مرکز و واحدهای فناور مستقر در آن، برنامه‌های توسعه‌ای و نقش محوری مرکز در تجاری‌سازی محصولات و خدمات فناورانه و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنعت هسته‌ای و برگزاری رویدادهای مشابه پرداخت.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد یک کارگروه اجرایی مشترک، برگزاری رویداد را پیش برده و در اسرع وقت کار خود را آغاز کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.