تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 11:43
کد خبر : 88254

نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی بری اندروید + لیست بهترین و محبوب‌ترین‌ها

نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی بری اندروید + لیست بهترین و محبوب‌ترین‌ها

یک نرم‌افزار خوب برای تولید محتوای آموزشی، برای هر کسی که می‌خواهد محتوای آموزشی بسازد لازم است، اما با وجود تعداد زیادی از برنامه‌هایی که در گوگل پلی وجود دارد سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین ویرایشگر یا برنامه برای استفاده چیست؟ اگر می‌خواهید یک ویدیوی آموزشی، مونتاژ عکس یا هر نوع ویدیوی دیگری

یک نرم‌افزار خوب برای تولید محتوای آموزشی، برای هر کسی که می‌خواهد محتوای آموزشی بسازد لازم است، اما با وجود تعداد زیادی از برنامه‌هایی که در گوگل پلی وجود دارد سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین ویرایشگر یا برنامه برای استفاده چیست؟ اگر می‌خواهید یک ویدیوی آموزشی، مونتاژ عکس یا هر نوع ویدیوی دیگری برای مشخص کردن یک موقعیت خاص یا تولید محتوا بسازید، ممکن است دچار همین سردرگمی شوید. بنابراین می‌خواهیم در ادامه بهترین نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی برای اندروید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این نرم‌افزارها هر گونه محتوای آموزشی که دوست داردید را بسازید. اما قبل از پیشنهاد میکنیم افرادی که به هردلیل علاقه ای به گذارندن وقت با ارزش خود برای تولید محتوا را ندارد می توانند از طریق خدمات تولید محتوا سایت کد سئو سفارشات خود را ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن، محتوایی با کیفیت را دریافت کنند.

  • iMovie  یا  WeVideo

اگر به دنبال ساختن یک ویدیوی آموزشی هستید که ترکیبی از فیلم، عکس یا موسیقی باشد، ویرایشگرهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما به طور کلی ابزار iMovie، ابزار مناسبی برای انجام این کار است و یادگیری آن به اندازه کافی آسان است. این برنامه، طیف وسیعی از ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. iMovie به شما این امکان را می‌دهد که هر چیزی از یک نمایش اسلاید ویدیویی کوتاه گرفته تا یک فیلم بلند را بسازید. همچنین این برنامه، قالب‌های زیادی برای استفاده دارد و فقط کافیست شما عکس‌ها، ویدیوها، عناوین و موسیقی خود را به جدول زمانی اضافه ‌کنید تا ویدیوی خود را کنار هم قرار دهید.

  • WeVideo

محبوبیت WeVideo اخیراً افزایش زیادی پیدا کرده است و می‌توان گفت WeVideo مطمئناً در شبکه‌‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف از نظرات و رتبه بالایی برخوردار است. ویژگی بسیار خوب این برنامه، استفاده آسان از آن است، اما نه آنقدر آسان که فاقد ویژگی باشد. این برنامه قابل استفاده در رایانه و تلفن‌های همراه است و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند صفحه سبز و حرکت آهسته دارد. همچنین می‌توانید ویدیوی تمام شده خود را در رایانه خود بارگیری کنید، آن را جاسازی کنید، پیوندی را به اشتراک بگذارید، یا در شبکه‌های اجتماعی یا سایر حساب‌ها به اشتراک بگذارید.

  • Loom

نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی بری اندروید + لیست بهترین و محبوب‌ترین‌ها

Loom یک ابزار بسیار عالی و رایگان برای صفحه نمایش است. البته این ابزار بیشتر برای معلمان و دانش‌آموزان کاربرد دارد زیرا با استفاده از آن، معلمان می‌توانند برای تدریس کردن در کلاس‌های آنلاین استفاده کنند، اما به طور کلی برای ایجاد کردن یک محتوای آموزشی بسیار کاربردی است. استفاده کردن از این برنامه هیچ محدودیت سنی ندارد، بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند اگر می‌خواهید از Loom استفاده کنند. با استفاده از این برنامه، شما می توانید تعداد نامحدودی از ویدیوهای ۴۵ دقیقه‌ای را ضبط کنید و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • Animoto

سوالی که اغلب درباره تولید محتوای آموزشی مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان یک ویدئو به سبک نمایش اسلاید یا مونتاژ عکس با موسیقی ساخت؟ این یک سبک محبوب از ویدیو است، بنابراین برای انتخاب ابزار مناسب آن باید دقت کافی داشته باشید. یکی از ابزارهای محبوب برای ساختن محتوای آموزشی و ویدیوهای پیشرفته، Animoto است. به طور کلی، اگر به برنامه‌های iMovie یا WeVideo علاقه‌مند هستید، برنامه  Animoto می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از جمله دلایلی که Animoto ارزش وقت گذاشتن و استفاده کردن را دارد می‌توان به ویژگی‌های زیادی از جمله  رایگان بودن برای حساب‌های استاندارد، سریع و آسان بودن استفاده از آن برای تمام افراد، قرار دادن عکس‌ها و کلیپ‌های ویدیویی انتخابی شما در کنار هم، اضافه کردن رنگ‌ها، فونت‌ها، موسیقی در ویدیوها، عکس‌ها و… اشاره کرد. هنگام استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید حساب‌های دانشجویی نامحدودی ایجاد کنید. این نرم افزار در رایانه‌ها و تلفن‌های همراه اندروید قابل استفاده است.

  • Quik

Quik by GoPro یک نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی برای اندروید است که چند سالی است برای ویدیوهای کوتاه شخصی، حرفه‌ای و آموزشی استفاده می‌شود. استفاده از این برنامه آسان و موثر است و به صورت رایگان برای تمام افراد قابل دسترسی است. اگر می‌خواهید یک ویدیوی کوتاه آموزشی بسازید، می‌توانید Quik را در تلفن همراه یا رایانه خود استفاده کنید. ویژگی خیلی خوب دیگر این برنامه این است که هیچ خرید درون برنامه‌ای ندارد یعنی به معنای واقعی رایگان است. برای کار کردن با آن فقط کافیست عکس‌ها و ویدیوهای خود را حداکثر تا ۲۰۰ عدد انتخاب ‌کنید، سپس برنامه با استفاده از تم انتخابی شما، آن‌ها را به صورت خودکار کنار هم قرار می‌دهد. از آنجا می‌توانید موسیقی و ظاهر ویدیو را ویرایش کنید. البته توجه داشته باشید که ویرایش ویدیوها اغلب بیشتر از آنچه پیش بینی می‌کنید طول می‌کشد، اما نتیجه کار خیلی خوب می‌شود. این برنامه ۲۶ تم و بیشتر از ۱۰۰ موسیقی رایگان دارد. همچنین اشتراک‌گذاری ویدیوهایی که می‌سازید بسیار آسان است به طوری که می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید، برای دوستان خود ارسال کنید، یا فقط آن را در دستگاه خود ذخیره کنید.

  • Zoom

 

کنفرانس های ویدیویی به یکی از اجزای اصلی یادگیری‌های آنلاین و تولید محتوای آموزشی تبدیل شده است. این ابزار مانند بسیاری از ابزارهای ویدئو کنفرانس، قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش را دارد و می‌توان از آن در رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کرد. به همین دلیل است که Zoom را می‌توان به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای ویدئو کنفرانس توصیه کرد. استفاده از این برنامه کاملا رایگان است و برای معلمان، دانش آموزان و تمام افرادی که با تولید محتوای آموزشی سر و کار دارند، مناسب است. بسته به دستگاه خود می توانید حداکثر ۴۹ نفر را در نمای شبکه نمایش دهید که این بسیار بیشتر از برخی ابزارهای دیگر است. شما می‌توانید کنفرانس‌ها را ضبط کنید و آن‌ها را در رایانه خود نگه دارید. همچنین این برنامه می‌تواند تماس‌های شما را با رمز عبور محافظت کند.

  • Dropbox

نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی بری اندروید + لیست بهترین و محبوب‌ترین‌ها

به احتمال زیاد قبلاً با Dropbox آشنا شده‌اید. سرویس و برنامه همراه آن برای آپلود و ذخیره عکس‌ها، فیلم‌های آموزشی و هر چیز دیگری که ممکن است برای تولید یک محتوای آموزشی به آن نیاز داشته باشید، فوق‌العاده است. برنامه اختصاصی این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد فایل‌های Microsoft Office را در دستگاه تلفن همراه خود ایجاد و ویرایش کنید. همچنین می‌توانید نحوه دسترسی افراد به محتوا را با تنظیمات پیوند مانند، رمز عبور، انقضا و همچنین غیرفعال کردن دانلودها کنترل کنید. پارامترهای دقیق‌تر در مورد آپلودهای خودکار به شما امکان می‌دهند زمان شروع آپلود خودکار ویدیو، تصاویر و عکس‌های ویرایش شده را انتخاب کنید.

  • WolframAlpha

هر کسی که در حرفه تولید محتوای آموزشی مشغول به فعالیت باشد، می‌تواند از WolframAlpha برای بررسی حقایق، انجام محاسبات، کشف اطلاعات جدید و تحقیق درباره موضوعات جدید در هر موضوعی برای تقویت آموزش و یادگیری مفید استفاده کند. برنامه WolframAlpha می‌تواند مجموعه عظیمی از موضوعات را پوشش دهد و اطلاعاتی را در مورد موضوعات متفاوتی مانند ریاضیات، فیزیک، نجوم، علوم زمین، علوم زیستی، آب و هوا، جغرافیا، تاریخ، موسیقی، زبان شناسی، ورزش، مالی، اقتصاد و… را به شما ارائه دهد. این ابزار، یک منبع عالی برای افرادی که تولید محتواهای آموزشی را انجام می‌دهند است. این برنامه برای تمامی تلفن‌های همراه در دسترس است و نسخه iOS آن برای دانلود ۳ دلار هزینه دارد، در حالی که نسخه اندروید آن رایگان است.

  • Educreations

Educreations یک برنامه تعاملی است که به شما امکان می‌دهد آموزش‌های ساده‌ای برای افراد مختلف ایجاد کنید. شما طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای قالب آموزشی، از جمله انیمیشن‌ها، فیلم‌ها، نمودارها و موارد دیگر در اختیار دارید. این برنامه به شما امکان می‌دهد صدا را ضبط کنید و محتوای ساخته شده خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان و ایمیل به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از این برنامه در همه دستگاه‌ها مانند رایانه‌ها و تلفن‌های همراه استفاده کنید.

سخن پایانی

در پایان امیدواریم این مطالب درباره بهترین نرم‌افزار تولید محتوای آموزشی برای اندروید بتواند به شما کمک کند تا ابزار مورد علاقه خود را هر چه سریع‌تر پیدا کنید و ویدیوهای آموزشی عالی با آن‌ها بسازید. البته این برنامه‌ها کاملا پیشنهادی بودند و شما باید دست کم چندین برنامه را امتحان کنید تا در نهایت برنامه محبوب و مورد علاقه خود را پیدا کنید. هنگامی که چند ابزار را امتحان کردید، مطمئناً به ابزار مورد علاقه‌ای که بارها و بارها از آن استفاده خواهید کرد، را پیدا می‌کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم اگر زمان کافی برای تولید محتوا ندارید از خدمات تولید محتوا کد سئو استفاده نمایید. همچنین این شرکت فعالیت هایی از قبیل خدمات طراحی سایت، اپلیکیشن و پورتاز و تبلیغات در گوگل و سئو نیز انجام می دهد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.