تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دی 1398 - 11:52
کد خبر : 5859

نشست پارلمان عراق برای رای‌گیری یک ساعت به تاخیر افتاد

نشست پارلمان عراق برای رای‌گیری یک ساعت به تاخیر افتاد

نشست پارلمان عراق برای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق یک ساعت به تاخیر افتاد و برخی منابع غیر رسمی از موکول شدن آن به روز دوشنبه (فردا) خبر می‌دهند.

به گزارش تیتر داغ؛ در حالی که قرار بود ساعت ۱۳ امروز به وقت بغداد، نشست فوق‌العاده پارلمان عراق برای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قانون اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق در پی نقض‌های مکرر حاکمیت این کشور از سوی واشنگتن، برگزار شود، هنوز شمار نمایندگان برای این امر به حدنصاب نرسیده است.

منابع رسانه‌ای اعلام می‌کنند: «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق لحظاتی پیش وارد صحن پارلمان شده تا در نشست فراکسیون‌های سیاسی عراق پیش از آغاز نشست برای رای‌گیری درباره حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق، شرکت کند.

در حالی که منابع آگاه از فراکسیون‌های الفتح و سائرون از جمع‌آوری ۱۷۰ امضا برای تصویب قانون اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق خبر می‌دهند، پایگاه خبری «الغد» نوشت: برخی منابع می‌گویند که به دلیل عدم شرکت نمایندگان کُرد و شماری از نمایندگان اهل سنت در نشست امروز پارلمان، نشست فوق‌العاده امروز به تاخیر خواهد افتاد و به فردا (دوشنبه) موکول خواهد شد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الحره» آمریکا و پایگاه خبری «ساحات التحریر»،  «فیان صبری» رئیس فراکسیون حزب دموکرات کردستان امروز اعلام کرد که احزاب کرد در نشست امروز پارلمان شرکت نخواهد کرد و تا آنجایی که اطلاع داریم برخی از نمایندگان اهل سنت نیز در این نشست حضور نخواهند یافت.

الحلبوسی روز جمعه در پی شهادت  سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شمار درگیری از همرزمان آنها در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، خواستار برگزار نشست فوق‌العاده برای بررسی پیامدهای این مسئله شده بود.

شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز امروز تاکید کرد که در صورتی که پارلمان تصمیم مطلوبی درباره تجاوزخای آمریکا اتخاذ نکند، دیگر نشست‌های آن یا مصوباتش هیچ ارزشی ندارد.

رسانه‌های مختلف عراقی  امروز متن پیش‌نویس قانون اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق را که قرار است در نشست فوق‌العاده پارلمان بررسی شود را منتشر کردند. این قانون دارای چهار بند اصلی است که مهمترین آن، الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، است.

پارلمان عراق در پی درخواست‌های مستمر مردم این کشور برای تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور، با وجود فشارهای خارجی موجود و تماس‌های مکرر مقامات سیاسی آمریکایی و همپیمانان آمریکا، تصمیم داشت، شنبه (دیروز) نشستی را به این منظور برگزار کند اما به دلیل مراسم تشییع پیکر شهدای حمله روز جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد و شرکت نمایندگان در این مراسم، نشست بررسی این قانون  به امروز (یکشنبه) موکول شد.

طی حمله بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) آمریکا به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد،  سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.