تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 13:31
کد خبر : 113325

با پیروی از قوانین اروپا؛

نصب خارج از اپ استور برنامه‌ها در آیفون ممکن می‌شود

نصب خارج از اپ استور برنامه‌ها در آیفون ممکن می‌شود

اپل برای پیروی از قانون اتحادیه اروپا تصمیم دارد به کاربران اجازه دهد اپ ها را از خارج از اپ استور نیز دانلود کنند اما همچنان از توسعه دهندگان هزینه دریافت می کند.

به گزارش تیتر داغ؛ همزمان با اجرایی شدن قوانین جدید فناوری در اتحادیه اروپا در هفته های آینده اپل نیز مشغول آماده سازی است تا به کاربران اجازه دهد اپلیکیشن ها را از منابع خارج از اپ استور دانلود کنند.

این شرکت تاکنون اطلاعاتی درباره این شیوه دانلود منتشر نکرده است، اما به نظر می رسد به توسعه دهندگان اجازه ندهد کمیسیون اپل و قوانین بررسی اپ ها را دور بزنند.

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده مالک اپ استور تصمیم دارد از توسعه دهندگانی که دانلود خارج از اپ استور به کاربران ارائه می دهند هزینه دریافت کند و همچنان درباره اپ هایی که از طریق فروشگاهش دانلود نمی شوند، بررسی هایی انجام می دهد. البته این قابلیت فقط برای کاربران iOS در اتحادیه اروپا و در راستا پیروی از قانون بازارهای دیجیتال این منطقه اجرا می شود.

هرچند در گزارش اشاره شده که این برنامه اپل نهایی نشده اما این استراتژی با دیگر تغییراتی که شرکت در سیاست های اپ استور در آمریکا ایجاد کرده همخوانی دارد. هفته گذشته اپل به طور رسمی قوانین خود برای توسعه دهندگان آمریکایی را تغییر داد تا آنها بتوانند فرایند خرید در اپ و سیستم پرداخت اپل را دور بزنند.

منبع: انگجت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.