تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 14:17
کد خبر : 17305

نظرسنجی: ۵۰ درصد آمریکایی‌ها خواستار محکوم شدن ترامپ در مجلس سنا هستند

نظرسنجی: ۵۰ درصد آمریکایی‌ها خواستار محکوم شدن ترامپ در مجلس سنا هستند

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد نیمی از مردم آمریکا خواهان محکوم شدن رئیس جمهور پیشین این کشور در جلسه استیضاح سنا هستند.

به گزارش تیتر داغ؛  نظرسنجی جدید دانشگاه کویینیپیاک آمریکا نشان می‌دهد نیمی از آمریکایی‌ها خواستار آن هستند که مجلس سنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبلی آمریکا را در جلسه استیضاح که هفته آینده برگزار می‌شود محکوم کند.

پایگاه اینترنتی آمریکایی هیل در این رابطه نوشت: ۵۰ درصد از آمریکایی‌هایی که از آن‌ها نظرسنجی شد گفتند ترامپ باید محکوم شود. در مقابل ۴۵ درصد معتقدند وی باید تبرئه شود. نتایج این نظرسنجی بر اساس گرایش‌های حزبی متفاوت بودند. ۸۶ درصد از دموکرات‌ها و فقط ۱۲ درصد جمهوریخواهان خواستار محکومیت ترامپ شدند.

همچنین ۴۹ درصد افراد مستقل خواستار محکومیت ترامپ بودند و این درحالی است که ۴۵ درصد دیگر با این موضوع مخالف بودند. این نتایج، تکرار نتایج نظر سنجی دانشگاه ماریس هستند که هفته گذشته منتشر شد و نشان داد ۵۰ درصد آمریکایی‌ها از محکوم شدن ترامپ حمایت می‌کنند.

در آن نظرسنجی، ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند ترامپ باید تبرئه شود. ترامپ پس از آن محاکمه می‌شود که مجلس نمایندگان ماه گذشته ترامپ را به دلیل نقش داشتن در تحریک مردم و غارت متعاقب ساختمان کنگره آمریکا از سوی طرفدارانش در ششم ژانویه استیضاح کرد. کنگره در این روز، تعداد آرای الکترال کالج را که راهیابی جو بایدن به کاخ سفید را نشان می‌دادند تایید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.