تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 11:14
کد خبر : 107388

«نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» شعار هفته بسیج دانش‌آموزی/ پویش فریاد عروسک‌ها

«نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» شعار هفته بسیج دانش‌آموزی/ پویش فریاد عروسک‌ها

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اعلام کرد: هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار مجتبی باستان روز شنبه در نشست خبری با ارایه توضیحاتی از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به ساکنان نوار غزه و هدف قراردادن غیرنظامیان را محکوم کرد و اظهار داشت: در این حملات بیش از هفت هزار فلسطینی شهید شدند که بیشتر آنان کودکان و زنان هستند.

وی با بیان اینکه جنایات صهیونیست ها در غزه را باید فاجعه قرن دانست، به تقارن این ایام با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، شعار هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی، «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» نامگذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی رویکردهای هفته بسیج دانش آموزی را شامل امید آفرینی، نشاط آفرینی و هویت ملی برشمرد و گفت: برنامه ها در سه سطح مدرسه، استانی و کشوری طراحی شده‌اند.

فریاد عروسکها از دانش‌آموزان ایران برای غزه

باستان به برنامه پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در این برنامه همه دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، عروسک در دست می‌گیرند و در تجمع‌ها شرکت می‌کنند و بدون سردادن شعار و در سکوت عروس های خود را بر سر دست خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: ۲ کلیدوایه برای شهار هفته بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته شد که تمامی برنامه‌های ما در بستر فضای مجازی در سامانه شاد و دیگر سکوها برگرفته از همین ۲ کلیدواژه است. این ۲ کیلدواژه شامل « #نسل_زد_آمریکا » و « #هندسه_بدونه_سلطه » است.

وی ادامه داد: سه رویکرد در هفته بسیج دانش آموزی مد نظر است که شامل “امید آفرینی، نشاط آفرینی و تبیین هویت ملی است و با سه درون مایه “استکبارستیزی شناخت آمریکا و جنایت آمریکا در ایران و جهان، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از کودکان غزه و سومی جهاد تبیین اجرا خواهد شد.

رئیس بسیج دانش آموزی با بیان اینکه برنامه ها در سه سطح مدرسه، شهرستانی و ملی تدارک دیده شد گفت: نخستین برنامه با توجه به این سه رویکرد پویش جهانی است که از مدرسه آغاز می شود و روز شنبه از شهر تبریز اجرا خواهد شد.

وی به پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» اشاره کرد و گفت: این برنامه برای دانش‌آموزان دوره های متوسطه اول و دوم طراحی شده و بر اساس آن ۱۰۰ پرسش از دانش‌آموزان پرسیده شده است که هر دانش آموز به یکی از آنها پاسخ می دهد و در نهایت به برترین پاسخ‌ها جوایزی تعلق می گیرد.

باستان برگزاری تجمع در استان‌ها برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سومین برنامه هفته بسیج دانش آموزی عنوان کرد که افتتاحیه آن هشتم آبان در تبریز و با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر برگزار می‌شود.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی اجرای برنامه لاله‌های روشن را یادآور شد که با هدف یادبود شهدای دانش‌آموز در مدارس برگزار می‌شود.

باستان خاطر نشان کرد: آیین های هفته بسیج دانش آموزی از هفتم آبان ماه با برگزاری مراسم یادبود شهید فهمیده و تجدید میثاق با آرمان شهدا در بهشت زهرا آغاز می شود.

۵۰۰ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند

وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ هزار دانش‌آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند، گفت: این برنامه از فردا با اعزام دانش آموزان دختر از بهشت زهرا (س) کلید می خورد.

باستان با یادآوری اینکه فرماندهان بسیج دانش آموزی که از نخبگان بسیجی هستند، قرار است جمعه این هفته – ۱۲ آبان – در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها و استان‌ها سخنرانی کنند، گفت: برای برگزاری شکوهمند آیین های هفته بسیج دانش آموزی، ۵۰۰ هزار پرچم ۱۲ متری برای ۵۰۰ شهر، ۳۰۰ هزار پرچم رتبه‌های برتر ایران در جهان، ۵۰۰ هزار پرچم فلسطین و ۲۰۰ هزار پیکسل با نشان پرچم ایران تولید شده است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی برپایی زنگ گفت‌وگو در مدارس را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد که قرار است کارشناسانی به شبهات و ابهامات دانش‌آموزان در موضوعات روز پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، برنامه ویژه‌ای به مناسبت راهپیمایی ۱۳ آبان داریم که رویداد دست‌سازه‌های استکبارستیزی همراه با نتایج پویش‌ها و پرچم‌ها به همراه برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی ۱۳ ساله که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.