تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 10:49
کد خبر : 20977

نقشی ترسناک بدون گریم و حتی یک دیالوگ/ این مهمان ناخوانده در فیلم‌ها به راحتی ضربان قلبتان را بالا می‌برد

نقشی ترسناک بدون گریم و حتی یک دیالوگ/ این مهمان ناخوانده در فیلم‌ها به راحتی ضربان قلبتان را بالا می‌برد

برخی حیوانات در فیلم‌های زیادی قاتل انسان‌ها بوده‌اند و این باعث شده عده زیادی آن‌ها را موجوداتی بی‌ارزش بدانند.

به گزارش تیتر داغ؛ کوسه‌ها یکی از بهترین شخصیت‌های منفی در فیلم‌های هالیوودی هستند. جانورانی آرام، ساکت و شگفت انگیز که می‌توانند برای هر کسی ترسناک باشند. بدون شک تماشای فیلمی که در آن یک موج سوار شکار یک کوسه می‌شود، ترسناک خواهد بود و در واقع تضمینی برای فروش خوب فیلم است؛ اما چه چیزی آن را تا این حد تأثیرگذار کرده است؟

آدام وری، گزارشگر ارشد باز فید معتقد است که کوسه‌ها گزینه خوبی برای روایت یک داستان هستند. او می‌گوید: کوسه فقط می‌خواهد شما را بخورد و تنها کاری که از دست شما بر می‌آید این است که فرار کنید و این بسیار ترسناک است.

فیلم سینمایی «آرواره ها» در سال ۱۹۷۵ نمونه شاخص این نوع فیلم‌هاست که در آن یک کوسه بزرگ و تشنه به خون را می‌بینیم. کوسه‌ای که نیازی به گریم ندارد، بدون دستمزد کار می‌کند و هرگز دیالوگ هایش که اصواتی ترسناک هستند را فراموش نمی‌کند. باید بگوییم که از کوسه فیلم «آرواره ها» بجز مسائل فنی که در آب برای آن به وجود می‌آمد، به خوبی استفاده شد.

وری می‌گوید: با وجود اینکه این کوسه‌ها با دندان‌های عظیم خود بسیار ترسناک به نظر می‌رسند، از طرفی مسخره هم هستند که باعث می‌شود بخندید و کمی لبخند روی لب‌های شما بیاید. این ترکیب برای نوعی خاص از ژانر سینمایی بسیار مناسب است.

بعد از فیلم «آرواره ها»، قسمت بعدی آن در سال ۱۹۷۸ و دنباله دیگری نیز در سال ۱۹۸۳ ساخته شد که در هر دوی آن‌ها شخصیت منفی اصلی یک کوسه بود. فیلم‌های دیگری نیز مثل «عمق» در سال ۱۹۷۷، «حمله کوسه در اوقات بهاری» و «شارکنادو» یا همان طوفان کوسه ها، از دیگر فیلم‌هایی هستند که کوسه‌ها قاتل شخصیت‌های اصلی فیلم هستند. می‌توان گفت بعد از موفقیت فیلم «آرواره ها» در سال ۱۹۷۵، بیش از ۵۰ فیلم دیگر با الهام از آن ساخته شد که کوسه‌ها قاتل انسان‌ها بودند.

تاثیری که فیلم‌ها روی وضعیت کوسه‌ها در دنیای واقعی گذاشتند

البته آثار استثنائی هم در این بین تولید شده اند که سعی در تغییر تصور نسبت به کوسه‌ها داشته اند؛ مثل انیمیشن «در جست و جوی نمو» محصول کمپانی والت دیزنی.

اما تصویر شروری که از کوسه‌ها در فیلم‌ها نمایش داده می‌شود وضعیت خوبی را برای کوسه‌های دنیای واقعی ایجاد نمی‌کند. کریس پالمر، پروفسور فیلم و رسانه در دانشگاه آمریکایی و نویسنده کتاب «شلیک به حیات وحش» می‌گوید:

این فیلم‌ها کوسه‌ها را به عنوان موجوداتی وحشی و آسیب زننده تصویر می‌کنند که برای وضعیت کوسه‌ها در دنیای واقعی بسیار بد است. پالمر معتقد است بیشتر باید برای وضعیت کوسه‌ها بترسیم نه از خود کوسه ها.

 

در طول سال، حدود ۱۰۰ میلیون کوسه توسط انسان‌ها کشته می‌شوند و از آن برای پخت سوپ مخصوص که متعلق به چین است، استفاده می‌شود. این غذا، پیش از این غذایی لوکس و کمیاب بود، اما اکنون دسترسی به آن برای عده بیشتری فراهم شده است.

پالمر ادامه داد: به تصویر کشیدن کوسه‌ها در فیلم‌های سینمایی محبوب به عنوان یک هیولای بی رحم باعث می‌شود که عموم مردم تصور کنند این جانوران ارزش حفاظت شدن را ندارند.

مستند‌هایی مثل «کوه کوسه ها» آنها را به عنوان موجوداتی جالب به نمایش گذاشته اند. کوسه‌ها از موجوداتی هستند که بیشترین مستند از آن‌ها ساخته شده و آثاری مثل «کوه کوسه ها» برای توجه به لزوم حفاظت از آن‌ها تلاش می‌کنند، اما هر چقدر هم موفق باشند فروش و استقبال زیادی ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.