تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 6:39
کد خبر : 24935

نقش موثر تقویت روحیه در روند درمان بیماران کرونایی

نقش موثر تقویت روحیه در روند درمان بیماران کرونایی

یک روانشناس اجتماعی گفت: اضطراب و ناامیدی در طول مدت درمان بیماری، سیستم ایمنی را تضعیف کرده و بدن توانایی مقابله با بیماری را از دست می‌دهد.

به گزارش تیتر داغ: با شیوع ویروس کرونا، احساس نگرانی و اضطراب در میان افراد به دلیل ناشناخته بودن ویروس افزایش یافته است. اما نباید اجازه دهید که این اضطراب بر شما غلبه کند، زیرا بهبودی در این بیماری به مقاومت سیستم ایمنی بدن وابسته است. کرونا تنها نیازمند رسیدگی جسمی و تغذیه نیست بلکه از لحاظ روانی و روحی باید مراقب بیماران کرونایی باشیم. بنابر اهمیت این موضوع با روانشناس اجتماعی در مورد تاثیر روحبه در روند بهبود بیماران کرونایی گفتگو کردیم.

سارا گلستانی روانشناس اجتماعی در مورد تاثیر روحیه در روند درمان گفت: یکی از ارکان اساسی در هر بیماری حفظ امید است و سیستم ایمنی رابطه مستقیمی با امید و انگیزه در افراد دارد. طبیعتا اضطراب و ناامیدی در طول مدت درمان، سیستم ایمنی را تضعیف کرده و بدن توانایی مقابله با بیماری را از دست می دهد؛ بنابراین حس امیدواری و داشتن روحیه بالا تاثیر بسزایی در درمان خواهد داشت.

وی اظهار کرد به دلیل ناشناخته بودن بیماری و عوارض جسمانی، اضطراب میان افراد افزایش یافته و حفظ روحیه در غلبه بر هر بیماری از جمله کرونا بسیار موثر است.

گلستانی در ادامه به نقش خانواده و اطرافیان اشاره کرد و گفت: در این دوران، فرد بیمار به توجه و مراقبت بیشتری از سوی خانواده نیاز دارد و حمایت و همدلی اطرافیان به او کمک می کند تا در روند درمان دغدغه کمتری داشته و دوران نقاهت را با آرامش سپری کند.

گلستانی در مورد راهکار‌های تقویت روحیه بیان کرد: مواردی از قبیل سرگرمی، استراحت کافی و هم‌چنین معاشرت‌های تصویری و مجازی با دوستان و اطرافیان، سبب حس حمایت و سلامت روانی در بیمار شده و تقویت روحیه و کاهش استرس را به دنبال دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.