تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1400 - 17:54
کد خبر : 19145

نقش پارک‌های علم و فناوری در بازاریابی و بازارسازی برای شرکت‌های فناور

نقش پارک‌های علم و فناوری در بازاریابی و بازارسازی برای شرکت‌های فناور

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد گفت: اصلی‌ترین راه‌های تبدیل ایده به ثروت بازاریابی و بازارسازی است که هموار کردن این مسیر برعهده پارک‌هاست.

به گزارش تیتر داغ؛ صدری‌مهر رئیس پارک علم وفناوری آزاد ، درخصوص اهمیت پارک‌های علم و فناوری در در بازاریابی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در فرایند تبدیل ایده به ثروت حلقه‌های متعددی از جمله طرح و ارائه ایده، ایجاد تیم و ساخت نمونه اولیه وجود دارد و آخرین مرحله یعنی تجاری سازی و صنعتی سازی محصول جز وظایف پارک‌های علم و فناوری است.

او افزود: اما این به آن معنا نخواهد بود که پارک‌های علم و فناوری در حلقه‌های قبلی هیچ دخالتی ندارند بلکه بیشترین  تمرکز پارک‌ها در حوزه  صنعتی سازی و تجاری سازی خواهد بود.

صدری مهر گفت: اصلی‌ترین راه‌های تبدیل ایده به ثروت بازاریابی و بازارسازی است که جز مهم‌ترین دغدغه ها‌ی فناوران خواهد بود بنابراین کسانی به موفقیت می‌رسند که در زمینه بازاریابی و بازارسازی به خوبی عمل کرده باشند.

رئیس پارک علم وفناوری آزاد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورهستند که بعد از تولید محصول باید به فکربازاریابی و بازارسازی برای محصولشان باشند، گفت: چنین تفکری اشتباه خواهد بود؛ به همین دلیل پارک‌های علم و فناوری قبل از ساخت نمونه اولیه یک محصول توسط فناوران، در کنار هر شرکت و استارتاپ یک فرد متخصص در زمینه شروع کسب و کار قرار می‌دهند تا با بازار فروش، واقعیت‌های بازار، چگونگی رقابت با نمونه‌های داخلی و خارجی وجذب خریدار آشنا شوند.

او بیان کرد: به طور مکرر دیده شده است که شرکت‌های فناور زیادی طی ۲ تا ۳ سال تلاش پی در پی و تولید محصولشان نتوانسته اند بازار فروش مناسبی برای محصولشان داشته باشند و در نهایت از اکوسیستم تولید فناوری خارج  شده اند، به همین دلیل قرار دادن یک راهنما برای آشنایی شرکت‌ها با بازار فروش از جمله وظایف اصلی پارک‌های علم و فناوری خواهد بود.

رئیس این پارک علم و فناوری تصریح کرد: هرچند شرکت‌های دانش بنیان دارای توان فنی، مهندسی و نوآوری بالایی هستند، اما عمدتا در زمینه فراهم کردن و آشنایی با بازار فروش، شرایط بازار ضعف‌های جدی خواهند داشت.

او گفت: معمولا پارک‌های علم و فناوری کارگزارانی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد که وظیفه اصلی این دسته از افراد توسعه بازار، بازاریابی و بازارسازی و در نهایت متصل کردن شرکت‌ها به بازار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.