تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 3:16
کد خبر : 18678

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال/ از بمبی که در اصفهان ترکید تا دردسر شیرینِ فرهاد

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال/ از بمبی که در اصفهان ترکید تا دردسر شیرینِ فرهاد

نقل و انتقالات زمستانی فوتبال کشورمان شب گذشته به پایان رسید و تیم‌ها بازیکنان مد نظر خود را جذب کردند.

به گزارش تیتر داغ؛  نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشورمان شب گذشته به پایان رسید و تیم‌ها با توجه به ضعف و کاستی‌های خود بازیکنان مورد نیاز را جذب کردند.

در این بین برخی از باشگاه‌ها فعالیت پررنگی در فصل نقل و انتقالات داشتند و برخی از باشگاه ها هم با توجه به شرایط و بودجه‌ای که در اختیار داشتند تصمیم گرفتند کمتر دست به جیب شوند.

سکوت فولاد در میان مدعیان

تیم فوتبال فولاد خوزستان که باید ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ در دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به مصاف العین امارات برود در فصل نقل و انتقالات زمستانی هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفت.

فولاد خوزستان که در رقابت های لیگ برتر یکی از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه به شمار می رود سه بازیکن خود ( سینا مریدی، فرزاد جعفری و جعفر زامهران) را از دست داد. مدیران این باشگاه صلاح دیدند تا بدون تقویت تیم خود پا به نیم فصل دوم لیگ برتر بگذارند.

نساجی و پیکان؛ پُرکار در نقل و انتقالات

پُرکارترین باشگاه‌ها در نقل و انتقالات، نساجی مازندران و پیکان تهران بودند. مدیران نساجی علاوه بر تغییر کادر فنی، ۷ بازیکن جدید به ترکیب تیم خود اضافه کردند.

نساجی چی‌ها ابتدا مجید جلالی را برکنار و ساکت الهامی که یکی از گزینه‌های هدایت تیم فوتبال استقلال تهران نیز به شمار می‌رفت را جایگزین او کردند. آن‌ها همچنین اکبر صادقی، رضا دهقانی، سجاد آقایی، سعید جلالی راد، شاهین ثاقبی، شاهین طاهرخانی و علی آل کثیر را جذب کردند تا نقاط ضعف خود را در نیم فصل دوم برطرف کنند.

تیم فوتبال پیکان تهران مانند نساجی مازندران ۷ بازیکن جدید به خدمت گرفت. مدیران این باشگاه با حفظ مهدی تارتار روی نیمکت پیکان با درخواست او به تقویت تیم خود در خطوط مختلف پرداختند.

آرمان قاسمی، رضا حبیب زاده، عزیز معبودی، علی عبدالله زاده، علی قربانخانی، محمد پاپی و مسلم مجدمی در نیم فصل دوم به پیکان پیوستند و معین عباسیان، حسین حیدری و شاهین طاهرخانی نیز از جمع شاگردان تارتار جدا شدند.

احسان حاج صفی، بمب نقل و انتقالاتی

احسان حاج صفی که زمزمه‌های جدایی او در ابتدای فصل از تیم فوتبال تراکتور تبریز شنیده می‌شد؛ بالاخره به تصمیم خود را عملی کرد و در نیم فصل دوم با پرداخت حق فسخ قرارداد از جمع سرخپوشان تبریزی جدا و راهی سپاهان اصفهان شد تا شاگرد محرم نویدکیا شود.

شنیده می‌شد که مسئولان باشگاه استقلال هم خواهان به خدمت گرفتن حاج صفی بودند، اما درخواست مالی بالای کاپیتان تیم ملی باعث شد تا آبی‌های پایتخت قید جذب او را بزنند.

یاغی جدید؛ صید استقلال از بازیکنان مازاد پرسپولیس/ دردسر شیرین برای فرهاد

آرمان رمضانی که ابتدای فصل به جمع شاگردان یحیی گل محمدی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوسته بود به دلیل عملکرد ضعیف و نارضایتی هواداران و کادرفنی از او در پایان نیم فصل در لیست مازاد سرخ‌های پایتخت قرار گرفت.

رمضانی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفت، اما نتوانست حتی یک گل هم به ثمر برساند. پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی در تیم فوتبال استقلال تهران این مربی در کمال ناباوری هواداران، خواستار جذب رمضانی شد و پس از مذاکرات مدیران این باشگاه با مهاجم پرسپولیس؛ رمضانی تصمیم گرفت تا نام خود را به جمع یاغیان اضافه و پیراهن استقلال تهران را در نیم فصل برتن کند. باید دید که آرمان رمضانی می‌تواند رضایت هواداران استقلال را جلب کند یا مانند پرسپولیس با خشم هواداران مواجه خواهد شد. تیم استقلال در خط هجومی مُهره های زیادی دارد و با جذب رمضانی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی برای انتخاب ترکیب نهایی تیمش دردسر شیرینی دارد.

همچنین آبی های پایتخت به دنبال جذب امین قاسمی نژاد مهاجم تیم فوتبال پدیده خراسان بودند و حتی با این بازیکن قرارداد ۲/۵ ساله منعقد کردند اما به دلیل صادرنشدن رضایتنامه این بازیکن از سوی باشگاه پدیده انتقال قاسمی نژاد به استقلال تهران منتفی شد تا این بازیکن بار دیگر پیراهن پدیده را برتن کند. البته گفته می شود قاسمی نژاد قصد ندارد در ادامه بازی های لیگ برتر برای پدیده به میدان برود و احتمالا تا پایان فصل سکو نشین خواهد بود.

لژیونر‌هایی که به لیگ ایران کامبک زدند

در پایان لیگ نوزدهم مهدی ترابی که یکی از مُهره‌های تاثیرگذار تیم فوتبال پرسپولیس به شمار می‌رفت؛ تصمیم گرفت برای پیشرفت خود به لیگ ستارگان قطر و تیم الاهلی برود. او در نیم فصل نخست لیگ قطر بار‌ها با بدشانسی مواجه شد و اکثر دیدار‌های الاهلی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

 

همین موضوع باعث شد تا مدیران این باشگاه، او را در لیست مازاد خود قرار دهند و در حالی که تیم پرسپولیس در خط هجومی دچار ضعف بود؛ با درخواست یحیی گل محمدی مدیران این باشگاه با ترابی وارد مذاکره شدند و این بازیکن تصمیم گرفت تا بار دیگر به پرسپولیس بپیوندد و پیراهن این تیم را بر تن کند.

شهریار مغانلو که توانسته بود در لیگ نوزدهم عملکرد خوبی داشته باشد تصمیم گرفت راهی تیم سانتا کلارا پرتغال شود. مغانلو درخششی که در تیم پیکان داشت را نتوانست در لیگ پرتغال از خود نشان دهد و به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شد. او با پیشنهاداتی از سوی چند باشگاه از جمله تراکتور، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران مواجه شد و در پایان تصمیم گرفت، شاگرد یحیی گل محمدی شود.

تیم فوتبال پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر به شمار می‌رود و در پایان سال ۹۹ با تفاضل گل برابر با سپاهان اصفهان و تنها به دلیل گل زده کمتر نسبت به این تیم در جایگاه دوم قرار گرفت.

سامان نریمان جهان که در چند سال اخیر در تیم نفتچی جمهوری آذربایجان بازی می کرد؛ توانست با عملکرد خوب خود نگاه مدیران باشگاه تراکتور را به خود جلب کند و با عقد قراردادی به این تیم پیوست تا بار دیگر پیراهن سرخ های تبریزی را بر تن کند. او سابقه بازی در تراکتور را داشت.

کوچ محمد انصاری به کرمان

محمد انصاری مدافع تیم فوتبال پرسپولیس تهران که پس از دوران مصدومیت خود مورد توجه یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس قرار نگرفته بود؛ پس از کش و قوس های فراوان تصمیم گرفت از جمع سرخپوشان پایتخت جدا و راهی تیم دیگری شود.

انصاری از چند باشگاه پیشنهاد دریافت کرده بود اما در لحظات پایانی نقل و انتقالات با تیم فوتبال مس رفسنجان قرارداد امضاء کرد.

جدول نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

تیم  ورودی قطعی خروجی قطعی
استقلال
استقلال
عرفان گل محمدی – سعید مهری – امیرحسین بیات – آرمان رمضانی سجاد آقایی – رضا آذری – فردین رابط – فرشید باقری
پرسپولیس
پرسپولیس
مهدی ترابی – شهریار مغانلو – فرشاد فرجی سعید حسین پور – آریا برزگر – آرمان رمضانی – محمد انصاری
پیکان
پیکان
آرمان قاسمی – محمد پاپی – علی قربانخانی – عزیز معبودی – رضا حبیب زاده – علی عبدالله زاده – مسلم مجدمی حسین حیدری – شاهین طاهرخانی – معین عباسیان
تراکتور
باشگاه فوتبال تراکتور - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیمان بابایی – حسین پورحمیدی – صیاد کوکبی – ابوالفضل رزاق پور – سامان نریمان جهان سعید مهری – محمد شیخ الاسلامی – احسان حاج صفی
ذوب آهن
ذوب آهن
پیمان رنجبری – امیرمحمد پناهی – رضا محمود آبادی – سینا اسدبیگی علی دشتی – علیرضا چراغعلی – رضا حبیب زاده
سایپا
سایپا
روح‌الله سیف‌اللهی – سینا مریدی – فرزاد جعفری – مجتبی لطفی حمید گلزاری – محمدرضا سلیمانی
سپاهان
سپاهان
احسان حاج صفی رضا دهقانی – محسن الغسانی – محمد پاپی – مهدی کیانی
پدیده خراسان
تیم فوتبال جوانان پدیده مشهد - توپبال
حسام پورهاشم – یوسف وکیا – مهرداد بایرامی
اکبر صادقی – روح‌الله سیف‌اللهی – سعید جلالی‌راد – امین قاسمی نژاد – فرشاد فرجی – حسن جعفری
صنعت نفت آبادان
صنعت نفت آبادان
امید خالدی – رحیم زهیوی علی عبدالله زاده – علی آل کثیر
ماشین سازی تبریز
ماشین‌سازی‌تبریز
 سعید حسین پور – علی نجفی – رضا آذری – محمد ابراهیمی – حبیب گردانی – مهدی امینی
پیمان بابایی – ابوالفضل رزاق پور – اکبر آفاقی
فولاد خوزستان
لوگو فولاد
سینا مریدی – فرزاد جعفری – سینا زامهران
گل گهر سیرجان
لوگو گل گهرسیرجان
علی دشتی – محمد آقاجان‌پور – فرشید باقری یوسف وکیا – حسام پورهاشم – علی قربانخانی – پیمان رنجبری – رضا محمودآبادی
نساجی مازندران
لوگو نساجی مازندران
رضا دهقانی – سعید جلالی‌راد – اکبر صادقی – سجاد آقایی – شاهین طاهرخانی – شاهین ثاقبی – علی آل کثیر آرمان قاسمی – عرفان گل محمدی – مهرداد بایرامی – امیرحسین موسی زاده – روزبه شاه علی دوست – شاهین مجیدی
آلومینیوم اراک
لوگو آلومینیوم اراک
جهانبخش ذبیحی طاهر – معین عباسیان – علیرضا چراغعلی حسین پورحمیدی – عزیز معبودی – محمد جواد عباسی – محمد علی نژاد – میر مهدی قریشی
مس رفسنجان
مس رفسنجان
محمد امینی – محمدرضا سلیمانی – مهدی کیانی – حسن جعفری – محمد انصاری امید خالدی – رحیم زهیوی
نفت مسجد سلیمان
لوگو نفت‌ مسجدسلیمان 
فردین رابط – وحید خشتان احمد گوهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.