تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 12:27
کد خبر : 105581

نقل و انتقال ۹ میلیون تن کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱

نقل و انتقال ۹ میلیون تن کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از نقل و انتقال ۹ میلیون تن کالاهای اساسی از بنادر امام خمینی و شهید رجایی به عنوان دو بندر اصلی ورودی کالای اساسی به کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از مجموع ۵ هزار و ۷۶۱ تن کالای اساسی ورودی به کشور در سال گذشته، ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار تن در قالب ۴۶ کشتی از بندر امام خمینی و ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار تن در قالب ۴۰ کشتی از بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

وی با اعلام این که در سال ۱۴۰۱، بعد از این دو بندر، بندر چابهار با ورود ۷۱۷ هزار تن در قالب ۱۵ کشتی قرار دارد، افزود: بنادر شمالی انزلی، امیرآباد، فریدون‌کنار و نوشهر و بندر بوشهر در جنوب، دیگر مبادی ورودی کالاهای اساسی به کشور بودند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود از توجه ویژه و افزایش سهم ریل در جابه‌جایی کالاهای اساسی از جمله گندم خبر داد و اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۸ میلیون و ۹۹۸ هزار تن انواع کالاهای اساسی جابه‌جا شده که ۸ میلیون و ۱۱۱ هزار تن آن به گندم اختصاص داشت و در این میان، حمل ریلی نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۹ و نیم درصد افزایش به یک میلیون و ۳۹ هزار تن و حمل جاده‌ای با ۵.۵ درصد کاهش به ۷ میلیون و ۹۵۹ هزار تن رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد اقدامات انجام شده در قالب کشاورزی قراردادی در سال ۱۴۰۱ نیز توضیح داد: سطح زیر کشت قراردادی کشور در سال گذشته، یک میلیون و ۵۵۱ هزار هکتار در قالب قرارداد با ۲۰۷ هزار کشاورز بوده و استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کردستان موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی هدف‌گذاری کشت قراردادی شده‌اند؛ ضمن این که به ترتیب استان‌های خوزستان، فارس و گلستان، در مجموع ۴۷ درصد از زمین‌های زیر کشت قراردادی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.