تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 11:49
کد خبر : 107641

با حضور ۱۰۰ شرکت تولیدی؛

نمایشگاه فناوری های نانو و میکرو از ۱۳ آبان برگزار می شود

نمایشگاه فناوری های نانو و میکرو از ۱۳ آبان برگزار می شود

نمایشگاه فناوری های نانو و میکرو از ۱۳ آبان با حضور ۱۰۰ شرکت تولیدی در حوزه های نفت و گاز و خودرو برگزار می شود.

به گزارش تیتر داغ؛ برنامه توسعه فناوری نانو با الگویی بومی به صورت مستمر در حال اجرا و پیشرفت است و از نتایج آن می‌توان به تولید بیش از ۱۶۰۰ محصول و تجهیز مبتنی بر فناوری نانو به وسیله ۳۵۸ شرکت فناور و صنعتی، رشد سالانه بیش از ۵۰ درصد در حجم بازار محصولات نانو ساخت داخل در سال‌های گذشته، کاهش وابستگی به واردات در برخی محصولات راهبردی از جمله کاتالیست‌های پالایشگاهی اشاره کرد.

تکمیل ده‌ها پروژه رفع نیاز صنایع مبتنی بر فناوری‌های داخلی، صادرات محصولات فناوری نانو به بیش از ۵۰ کشور و فعالیت علمی و پژوهشی بیش از ۴۰ هزار استاد و پژوهشگر در عرصه فناوری نانو از دیگر نتایج اجرای برنامه توسعه نانویی در کشور به شمار می رود.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری، چهاردهمین نمایشگاه فناوری‌های نانو و میکرو (ایران نانو ۱۴۰۲) را در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌کند.

در این رویداد فناورانه، حدود ۱۰۰ شرکت تولیدی در حوزه‌های سلامت، نفت و انرژی، عمران، آب و محیط زیست، کشاورزی، خودرو، منسوجات و پلیمر حضور دارند.

همچنین بیش از ۵۰ طرح فناورانه آماده سرمایه گذاری است و نتایج ده‌ها پروژه رفع چالش‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ارایه شده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.