تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1400 - 14:52
کد خبر : 21386

نمایش چالش خانواده و اجتماع در «پایین سمت چپ»

نمایش چالش خانواده و اجتماع در «پایین سمت چپ»

نمایش «پایین سمت چپ» از قوانین اجتماعی و تناقضات ایجاد شده برای خانواده‌ها می‌گوید.

به گزارش تیتر داغ؛ هادی محرابی کارگردان نمایش «پایین سمت چپ» درباره این اثر گفت: نمایش پایین سمت چپ به مسئله رابطه خانواده و اجتماع می پردازد. قصه این نمایش، به قوانین اجتماعی حاکم و تناقضاتی که برای خانواده ها ایجاد می شود، نگاهی می اندازد؛ البته خود خانواده هم نماینده کوچکی از اجتماع است.

وی افزود: این اجرا حاصل کار کارگاهی است و در ابتدا هیچ ایده یا نمایشنامه از پیش تعیین شده ای نداشتیم. پس از چندین جلسه تمرین عمومی تئاتر با اعضای گروه مشورت کردم و سراغ مهمترین دل مشغولی هایشان رفتم که در نهایت کار کردن روی مسئله خانواده به مثابه اجتماع کوچک به تصویب رسید. یکی از اعضا فیلمی را معرفی کرد که ایده محوری نمایش را از آن فیلم گرفتیم و در طول تمرین ها به این متن و اجرا رسیدیم.

کارگردان نمایش «پایین سمت چپ»  درباره هدف از اجرا و تاثیرگذاری آن بیان کرد: هدف از این اجرا برای ما روبرو شدن با مسائل و چالش های تازه در قصه گویی و روایت داستان و همچنین رسیدن به تجربه های تازه در اجرا برای خودمان بود که گروه تلاشش را در این زمینه کرد. نظر شخصی من به طور کلی این است که هیچ اثر هنری (حتی شاهکارهای ماندگار جهان) آن تاثیری را که ما انتظار داریم بر اجتماع و جهان نمی‌گذارد؛ اما بدون تولیدات و خلق آثار هنری هم تحمل زندگی بسیار سخت و رنج آور خواهد شد.

محرابی درباره انتخاب بازیگران این نمایش بیان کرد: برای انتخاب بازیگر دستمان باز نبود اما تلاش کردیم در طول تمرین ها به نگاه مشترکی از تئاتر و بازیگری دست پیدا کنیم و از پتانسیل دانشکده خودمان استفاده کنیم. با توجه به متنی که در روند تمرین ها شکل گرفت، اجرا زمان و مکان مشخصی ندارد. به همین دلیل سعی کردیم برای ساخت دکور و در شیوه اجرایی خیلی به سمت اجرای رئالیستی حرکت نکنیم و رگه های اکسپرسیونیستی در اجرا دیده شود.

وی افزود: اعضای گروه ما هر کدام از یک شهر متفاوت هستند و امکان جمع شدن ما برای تمرین خیلی میسر نبود ، اما همه تلاشمان را کردیم که با استفاده از فضای مجازی این فاصله جغرافیایی را کاهش دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.