تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 5:49
کد خبر : 33271

نژادپرستی سیستماتیک انگلیس ریشه عمیقی در تاریخ این کشور دارد

نژادپرستی سیستماتیک انگلیس ریشه عمیقی در تاریخ این کشور دارد

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت:‌ نژادپرستی سیستماتیک انگلیس در تاریخ این کشور ریشه عمیقی دارد؛ تاریخی که می‌توان بی‌اعتنایی کامل به حقوق بشر و نقض فاحش آن را در آن دید.

به گزارش تیتر داغ؛ کاظم غریب آبادی در توییتر نوشت: «نژادپرستی سیستماتیک انگلیس و رقابت برای انسانیت‌زدایی، در تاریخ این کشور ریشه عمیقی دارد؛ تاریخی که می‌توان بی‌اعتنایی کامل به حقوق بشر و نقض فاحش آن را در آن دید.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که براساس طرح جدید وزارت کشور انگلیس، پناهجویان در این کشور با برچسب‌های الکترونیکی نشانه‌گذاری می‌شوند.

غریب‌آبادی: نژادپرستی سیستماتیک انگلیس ریشه عمیقی در تاریخ این کشور دارد

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، پناهجویانی که از مسیرهای خطرناک خود را به بریتانیا می رسانند، احتمالا براساس طرح جدید وزارت کشور انگلیس با برچسب‌های الکترونیکی نشانه گذاری شوند.

گزارش‌ها حاکی است که این طرح وزارت کشور بریتانیا یک طرح ۱۲ ماهه آزمایشی است و به نظر می‌رسد دولت قصد دارد از طریق این برچسب‌های الکترونیکی، اطلاعاتی در مورد تعداد دفعات فرار پناهجویان به دست آورد. فعالان حقوق بشر این اقدام دولت انگلیس را غیرانسانی توصیف کرده اند.

انتشار گزارش ها از طرح جدید دولت انگلیس چند روز پس از آن صورت می گیرد که دادگاه حقوق بشر اروپا ECHR مستقر در استراسبورگ حکمی را صادر کرد که بر اساس آن اخراج پناهجویان از بریتانیا به رواندا متوقف شد.

منبع: ستاد حقوق بشر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.