تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 - 9:10
کد خبر : 18563

نکته‌ای مهم در آخرین روز‌های ماه رجب از آیت الله حق شناس

نکته‌ای مهم در آخرین روز‌های ماه رجب از آیت الله حق شناس

آیت الله حق شناس درباره نوع عملی که در ماه رجب انجام می‌دهیم، به نکته مهمی اشاره کرده اند.

به گزارش تیتر داغ؛  آیت الله حق شناس درباره توجهی که باید به انجام اعمال در ماه رجب داشته باشیم، اینگونه فرموده است:

ماه شریف ماه رجب یا یک قدری از معصیتت کم کن، یا یک قدری بر طاعتت اضافه کن. مثلا وقتی اذان می‌گویند، وقت اذان صحبت نکن! استاد من رحمه الله می‌گفت: هر کس موقع اذان صحبت دنیا و متفرقه کند، زبانش هنگام مردن برای گفتن شهادتین لکنت پیدا می‌کند. اذان را حکایت بکن؛ مثلا وقتی مؤذن می‌گوید: الله اکبر، تو هم بگو: الله اکبر.

 

یک چیزی اضافه کن! قرآنت را اضافه کن، توجهت را به پروردگار اضافه کن. پروردگار می‌فرماید: فوق تصور شماست آن چیزی که من برای عباد صالح خودم ذخیره کرده ام.

این روایت را هم برای نماز شب خوان‌ها دارد و هم برای اهل ماه رجب، این قدر که من می‌ریزم بر سر بندگان صالح خودم از مغفرت و رحمت. حالا بیا و جلوی اراده‌های خودت را بگیر؛ اینقدر نگو من این همه عبادت کردم. اول گناه تو همین است. چون تو این روایت را نشنیده ای: إذا أراد الله بعبد خیرا ألهاه عن محاسنه و جعل مساویه بین عینیه و کرهه مجالسه المغرضین عن ذکر الله.

اگر خیر متوجه یک بنده‌ای بشود، اصلا خودش را که هیچ می‌بیند، عبادتش را هم هیچ تصور می‌کند. اگر خداوند برای بنده‌ای خیر بخواهد، او را از عبادیات خودش منصرف می‌کند. چقدر من نماز جماعت خواندم، دیشب هم نماز شب خواندم، چقدر صدقه دادم، نه! هیچ این‌ها را به حساب نمی‌آورد. اما بر عکس، عیوبش را جلوی چشمهایش قرار می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.