تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 - 5:29
کد خبر : 34806

«هادی العامری» با «بافل طالبانی» دیدار و گفتگو کرد

«هادی العامری» با «بافل طالبانی» دیدار و گفتگو کرد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «فتح» با «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «هادی العامری» رئیس ائتلاف «فتح» و «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان در جریان دیداری مشترک در خصوص آخرین تحولات عراق رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، رایزنی در خصوص انتخاب رئیس جمهور عراق یکی از محورهای دیدار طالبانی و العامری بود. این دیدار درحالی انجام شد که هنوز در خصوص پرونده معرفی رئیس‌جمهور، توافقی میان اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی حاصل نشده است.

پیشتر، «طارق جوهر» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در جدیدترین مواضع، سخنانی را در خصوص نامزد تصدی پست ریاست جمهوری از اقلیم کردستان، مطرح کرده بود. عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در این خصوص اظهار داشت: قصد نداریم با حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی بر سَر پست ریاست جمهوری وارد معامله شویم.

وی گفت: اتحادیه میهنی کردستان با واگذاری سمت ریاست جمهوری در ازای سایر پست‌های پیشنهادی حزب دموکرات کردستان، از جمله معاونت دوم پارلمان فدرال و یک وزارتخانه مهم، مخالفت کرد.

چندی پیش نیز «کاروان انور» یک عضو اتحادیه میهنی کردستان در سخنانی تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی به دنبال تصاحب پست ریاست جمهوری عراق است.

منبع: سومریه نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.