تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 6:03
کد خبر : 29836

هرگونه توافق احتمالی نباید مقطعی و کوتاه‌مدت باشد

هرگونه توافق احتمالی نباید مقطعی و کوتاه‌مدت باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت می‌گیرد نباید مقطعی و کوتاه‌مدت باشد بلکه باید به صورت بلند مدت تنظیم شود، گفت: به تیم مذاکره‌کننده امیدوار هستیم.

به گزارش تیتر داغ؛ مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشبرد مذاکرات وین و رابطه میان دولت و مجلس برای تصمیم‌گیری در این زمینه گفت: یکی از موضوعاتی که در بحث تعامل بین دولت و مجلس مطرح است این است که هر معاهده‌ای که بخواهد میان دولت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خارجی بسته شود ابتدا باید در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شود.

‎عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل خوبی بین دولت و مجلس بر قرار است، جلسات مختلفی همچون حضور آقای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مجلس شورای اسلامی تاکنون درباره پیشبرد مذاکرات برگزار شده و این جلسات ادامه خواهد داشت؛ البته ممکن است نمایندگان مجلس در بعضی موارد با دولت اختلاف نظر داشته باشند اما این اختلاف نظر از حریت و آزادگی مسئولان است.

‎یوسفی اضافه کرد: درست است که دولت و مجلس از یک جریان فکری و به هم نزدیک هستند، اما برای حل مشکلات اصلی مردم در تلاش هستند تضارب آرا داشته باشند چرا که تضارب آرا باعث رشد می‌شود و ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم در جهت رشد تلاش کنیم.

‎وی تاکید کرد: بحث‌های تخصصی به صورت مداوم در حال بررسی و کارشناسی هستند؛ برخی نمایندگان دغدغه‌هایی در بحث مذاکرات دارند از جمله اینکه حتماً منافع ملی در نظر گرفته شود.

یوسفی اضافه کرد: همچنین مجلس تاکید دارد طبق فرموده مقام معظم رهبری، از خوش باوری و اعتمادی که در دولت قبل در جریان توافق برجام با طرف غربی انجام شد و شاهد بودیم که علی‌رغم این که ایران همه تعهدات خود را انجام داد اما طرف‌های غربی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند درس گرفته و از این استفاده کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت می‌گیرد نباید مقطعی و کوتاه‌مدت باشد بلکه باید به صورت بلند مدت تنظیم شود، بیان کرد: به تیم مذاکره‌کننده برای پیشبرد مسیر امیدوار هستیم که با تاکید بیشتری در حفظ منافع ملی این توافق را به سرانجام برساند. البته هنوز نکاتی وجود دارد که کماکان درباره آنها بحث و گفتگو ادامه دارد اما در تلاش هستیم و امیدواریم نهایتاً آنچه به نفع کشورمان است رقم بخورد.

‎یوسفی گفت: بر اساس چیزی که تاکنون تجربه و مطرح شده، نوع برخورد ما در تعامل با غرب باید «قدم به قدم» باشد؛ یعنی اول آنها باید تعهدات خود را انجام دهند تا بعد ما به تعهدات خود عمل کنیم. این راه حل رفع همان اشکالی است که بر دولت قبل در دوره قبلی مذاکرات وارد بود.

وی ادامه داد: دولت قبل ‎عجولانه در یک بازه ۶ ماهه تعهدات ایران را عملی کرد این در حالی است که خود طرف غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که اصلاً فکر نمی‌کردیم ایران در کوتاه‌مدت تعهدات خود را انجام دهد. یعنی آنها هم چنین انتظاری از ما نداشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زبان مشترک مجلس و دولت این است که در مذاکرات «قدم به قدم» و با تاکید بر حفظ منافع ملی پیش برویم. موضوعات علمی، گسترش فناوری و حفظ دانش هسته‌ای خط قرمز نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی در پیشبرد مذاکرات وین است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.