تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 11:27
کد خبر : 101397

محققان کانادایی می گویند؛

هر نوع ورزش وزنه برداری به عضله سازی کمک می کند

هر نوع ورزش وزنه برداری به عضله سازی کمک می کند

وزنه زدن به طور منظم باعث افزایش قدرت و عضله سازی می شود و مهم نیست که این وزنه ها سنگین یا سبک باشند.

به گزارش تیتر داغ؛ به گفته حرکت شناسان دانشگاه مک مستر کانادا که وزن، تعداد و تداوم را بررسی کردند، همه اشکال تمرینات مقاومتی، از جمله پلانک و لانژ مفید هستند.

«استوارت فیلیپس»، عضو تیم تحقیق، گفت: «تعدادی از عوامل و ترکیبات گیج کننده وجود دارند که باید هنگام ایجاد یک برنامه وزنه برداری برای به حداکثر رساندن قدرت و رشد عضلانی در نظر گرفت.»

برای این مطالعه، محققان ۱۹۲ مطالعه را بررسی کردند که در مجموع بیش از ۵۰۰۰ نفر را شامل می‌شد.

بسیاری از متخصصان تناسب اندام می‌گویند که بلند کردن سنگین‌ترین وزنه‌ها سه تا پنج بار بهترین راه برای افزایش قدرت است و استفاده از وزنه‌هایی که یک فرد می‌تواند هشت تا ۱۰ بار بلند کند برای ساختن اندازه عضلات بهترین است.

در این بررسی، محققان دریافتند که بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر بهترین راه برای افزایش قدرت است. با این حال، برای به حداکثر رساندن اندازه عضلات، وزن کمتر از تعداد دفعات تکرار اهمیت داشت.

فیلیپس می‌گوید: «تحلیل ما نشان می‌دهد که هر نسخه تمرین مقاومتی منجر به افزایش قدرت و توده عضلانی می‌شود. برنامه‌های ساده بسیار مؤثر هستند و مهم‌ترین نتیجه این است که مردم می‌توانند از هر برنامه وزنه برداری بهره ببرند.»

محققان این یافته‌ها را خبر خوبی برای هر کسی که علاقه مند به افزایش قدرت و حفظ عضلات بیشتر است، عنوان می‌کنند چراکه به جلوگیری از آسیب، به حداکثر رساندن تحرک و بهینه سازی فرایند متابولیسم کمک می‌کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.