تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 15:41
کد خبر : 102487

در آستانه سفرهای اربعین مطرح شد؛

هشدارهای پلیس آگاهی خوزستان به زائران اربعین

هشدارهای پلیس آگاهی خوزستان به زائران اربعین

با توجه به نزدیک شدن به راهپیمایی اربعین حسینی، پلیس آگاهی خوزستان هشدارهایی را برای زائران در زمان اعزام به کربلای معلی ارائه داد.

به گزارش تیتر داغ؛ رئیس پلیس آگاهی خوزستان گفت: برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات فقط گذرنامه ضروری است و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود.

سرهنگ سیروس دریکوند افزود: از صفحه گذرنامه خود توسط تلفن همراه عکس گرفته تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آن‌ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای دریافت ویزای کشور عراق از طریق سامانه‌های رسمی سازمان حج و اوقاف مانند «سماح» ثبت نام شود تا نسبت به صدور ویزا از طریق مراجع رسمی اقدام و از تحویل گذرنامه خود به دیگران خودداری شود.

سرهنگ دریکوند ادامه داد: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه شود و مدارک هویتی و گذرنامه خود به افراد ناشناس تحویل داده نشود.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان بیان کرد: در صورت دریافت ویزا از مراکز غیررسمی، پلیس در مرزهای خروجی با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مستقر بوده و ویزاها و گذرنامه‌های جعلی را به راحتی شناسایی و از ادامه سفر جلوگیری خواهد کرد و ورود غیر قانونی به کشور عراق مجازات ۶ ماه زندانی دارد.

سرهنگ دریکوند گفت: برای دریافت گذرنامه شخصاٌ به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه شود و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و مؤسسات غیر مجاز تحویل داده نشود.

وی افزود: برای دریافت ارز مورد نیاز به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خودداری شود؛ زائران توجه داشته باشند که کشف ارز جعلی از زائر ایرانی در کشور عراق مشکلات زیادی را برای خود زائر ایجاد خواهد کرد.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان ادامه داد: از زوار درخواست می‌شود در هنگام سفر به کشور عراق مواظب افرادی باشند که سعی در معاوضه دینار عراقی و دلار با پول ایرانی را دارند زیرا احتمال ارائه دینار جعلی از سوی جاعلان وجود دارد.

سرهنگ دریکوند بیان کرد: در هنگام خرید برخی از اجناس در کشور عراق مانند ” گوشی تلفن ” احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و در کشور ما غیر فعال باشد، وجود دارد؛ پس باید مواظب خرید وسایل تقلبی و بدلی بود.

وی گفت: به هیچ عنوان رمز کارت بانکی در روی کارت‌ها درج نشود و مدارک و کارت‌های عابر بانک باید در جیب‌های مختلف نگهداری شوند و همه مدارک، پول و کارت‌های بانکی را یکجا نگهداری نشوند.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان افزود: اطلاعات هویتی و گذرنامه در اختیار کسی قرار داده نشود چون ممکن است از حق امتیاز احتمالی سفر شما سوءاستفاده شود.

سرهنگ دریکوند گفت: برای مسافرت به کشور عراق به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی برای تهیه بلیط، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند، مراجعه شود؛ همچنین از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات فریبنده مدعی اعزام زائر به عتبات عالیات هستند، خودداری شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.