تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 9:54
کد خبر : 108337

واشنگتن پست گزارش داد؛

هشدار به آمریکا درباره تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

هشدار به آمریکا درباره تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

روزنامه واشنگتن پست اذعان کرد که خسارات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، مقامات آمریکایی را در موقعیت غیرقابل دفاعی قرار داده است و ادامه این روند باعث افول جایگاه جهانی آمریکا خواهد شد.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه «واشنگتن پست» با بیان اینکه خسارات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه مقامات آمریکایی را در موقعیت غیرقابل دفاعی قرار داده است، خاطرنشان کرد که بسیاری‌ها حتی در آمریکا در اظهارات غیرعلنی ناراحتی خود را از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان توسط اسرائیل ابراز داشته‌اند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: طولانی شدن رنج غیرنظامیان در غزه تهدیدی برای عصبانیت بیشتر جوانان فلسطینی از سیاست‌های آمریکا است و در صورتی که ایران و نیروهای متحدش نیاز به واکنش را احساس کنند، احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای افزایش می‌یابد.

به نوشته واشنگتن پست، دولت آمریکا با یک مأموریت پیچیده در چگونگی ارسال پیام علنی خود به اسرائیلی‌ها روبروست و این پیچیدگی تا حدی به این دلیل است که واشنگتن نمی‌خواهد به گونه‌ای برداشت شود که گویا از حمایت از یک متحد در لحظه نیاز امتناع کرده است. این در حالی است که منابع آگاه معتقدند که حتی اگر ائتلاف دموکرات بایدن به طور فزاینده‌ای نسبت به میزان تلفات غیرنظامیان فلسطینی احساس ناراحتی کند، با فشار کمی از جانب کنگره برای تغییر مسیر مواجه است.

این روزنامه فاش کرد که در جریان سفر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به تل آویو که سومین سفر وی به منطقه از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی بود – مقامات اسرائیلی از دیپلمات‌های آمریکایی خواستند تا رهبران عرب را تحت فشار قرار دهند تا چشم خود را بر جنایات تل‌آویو ببندند. سران عرب هم به آمریکایی‌ها گفته‌اند که اگر اسرائیل را وادار نکنند که کشتن غیرنظامیان را متوقف کند، خشم مردم آن‌ها افزایش می‌یابد.

گزارش واشنگتن پست در حالی است که روزنامه چینی «گلوبال تایمز» نیز با انتشار مقاله‌ای از ریاکاری آمریکا، استانداردهای دوگانه و نقش منفی این کشور در تجاوزات کنونی به غزه پرده برداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.