تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 7:07
کد خبر : 24052

هفته آینده؛ شیرخشک‌های دپو شده در گمرک تعیین تکلیف می‌شوند

هفته آینده؛ شیرخشک‌های دپو شده در گمرک تعیین تکلیف می‌شوند

معاون فنی گمرک گفت: تصمیمی گرفته شد که وزارت بهداشت در خصوص شیرخشک‌های دپو شده اعلام نظر صریح کند و احتمالا ظرف هفته آینده تعیین تکلیف و نسبت به ترخیص این کالا از گمرک اقدام شود.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک  در پاسخ به آخرین وضعیت مواد اولیه شیرخشک دپو شده در گمرکات کشور اظهار کرد: ۵۰۰ تن مواد اولیه شیر خشک وارد گمرک شهید رجایی شده بود. مقداری از این کالا به نحو ترانزیت به گمرک استان خراسان ادامه مسیر داده شده و در آنجا دپو شده بود.

او ادامه داد: سپس براساس اینکه کالا مشمول ارز ترجیحی می‌شده و به یکباره از گروه یک به گروه دو تغییر پیدا کرده بود، یعنی اولویت ۲۷ که اولویت ارزی آن غیر فعال است، صاحب کالا پیگیری‌های زیادی را با وزارت صمت و وزارت بهداشت انجام داده بود و در نهایت موافقت نشده بود. یعنی به نحوی در یک بوروکراسی گیر افتاده و نتوانسته کالای خود را ترخیص کند.

او افزود: متعاقب اینکه موضوع رسانه‌ای شد، بلافاصله تمامی مراجعی که به نحوی با این موضوع مرتبط بودند، موضوع را پیگیری کردند. به طوری انگار تاکنون در جریان موضوع نبودند و ۳۰ نامه میان وزارت بهداشت و وزارت صمت رد و بدل نشده است.

ارونقی گفت: در نهایت جلساتی تشکیل و تصمیمی گرفته شد که وزارت بهداشت در این خصوص اعلام نظر صریح کند و احتمالا ظرف هفته آینده تعیین تکلیف و نسبت به ترخیص این کالا از گمرک اقدام شود. مقادیر متنابهی شیرخشک متابولیک را در گمرک تهران، گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و سایر گمرکات داریم که یکسال تاریخ انقضا دارند و باید به قید فوریت نسبت به آن‌ها نیز اقدام شود تا منجر به فساد کالا نشوند.

بیش از ۲۵۰ تن سرم بیماران دیالیزی در گمرک دپو شده است

او با اشاره به سرم‌های دپو شده در گمرک نیز بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ تن سرم مربوط به بیماران دیالیزی حدود یکسال در گمرک مانده و بیش از یکسال نیز از تاریخ انقضای آن‌ها باقی نمانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.