تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 7:05
کد خبر : 8210

همت شرکت‌های دانش‌بنیان قزوین علیه کرونا ویروس

همت شرکت‌های دانش‌بنیان قزوین علیه کرونا ویروس

شرکت‌های پارک علم و فناوری قزوین در شرایط حساس کنونی که ویروس کرونا در سراسر ایران شیوع یافته، یک ماه است که به تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مشغول هستند.

به گزارش تیتر داغ ؛در حدود یک ماه گذشته ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، درگیر همه‌گیری کرونا ویروس شده است، برخی از شرکت‌های مستقر در پارک‌ علم و فناوری قزوین تلاش کرده‌اند با تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با گسترش این ویروس به مردم خدمت کنند.

محلول ضدعفونی‌کننده بدون الکل لوران

شرکت چیستا سازان نوتاش فرتاک از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری قزوین به‌منظور کمک به بهبود سطح سلامت جامعه، محصولی با نام تجاری «لوران» را تولید و روانه‌ بازار کرده است.

محلول ضدعفونی‌کننده حامی دنت کلین

شرکت زیست فناوری کاسپین دیگر واحد مستقر در پارک علم و فناوری قزوین محصولی با نام تجاری «حامی دنت کلین» تولید و روانه بازار کرده که محلول بدون الکل بوده و برای نوزادان مناسب است.

محلول ضدعفونی‌کننده دکودرم

شرکت یاس پردیس دارو هم از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین به تولید محلول ضدعفونی‌کننده حاوی الکل با نام تجاری «دکودرم» پرداخته و آن را روانه بازار کرده است.

محلول ضدعفونی‌کننده دست رُزانا

شرکت کیمیا پژوهش ماهان از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین به تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با نام تجاری رُزانا پرداخته که حاوی الکل و گیاه آلوئه‌ورا بوده و آن را روانه بازار کرده است.

تولید ماسک سه لایه

مرکز تحقیقات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان با همکاری پارک علم و فناوری قزوین موفق به دریافت مجوز تولید موقت و سه ماهه ماسک ساده از سازمان غذا و دارو شد و اقدام به تولید ماسک سه لایه کرده و این محصول را روانه بازار کرده است. این باند متشکل از ۲۵ گرم اسپان باند و۱۷ گرم ملت بلون، اسپان باند ۳۰ گرم و یا متشکل از سه لایه sms۲ گرم است.

سامانه ضدعفونی با فناوری اُزون

سامانه ضدعفونی با فناوری «اُزون» محصول شرکت فناوری‌های پیشرفته نصر آب پالایش از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری قزوین مناسب جهت ضدعفونی دست‌ها، البسه، معابر، اماکن، اسکناس، تجهیزات و سطوح است.

در ایران به‌علت قیمت بسیار بالای دستگاه‌های مولد اُزون، تاکنون، عمدتاً اقبال به سمت مواد شیمیایی محلول پایه است.

بنابر اعلام روابط عمومی و اموربین‌الملل پارک علم و فناوری قزوین، از مزایای دستگاه‌های اُزون ژنراتور، می‌توان به بی‌نیازی از خرید و تهیه مواد شیمیایی اشاره کرد. همچنین این دستگاه برخلاف سایر ضدعفونی‌کننده‌های مایع که باعث خیس شدن سطوح حساس و خرابی احتمالی آن‌ها می‌شود، به‌دلیل گاز ازون باعث آسیب‌رسانی نمی‌شود.

این دستگاه باعث خوردگی و لک شدن شیرآلات نمی‌شود، متحرک بوده و به شکل پرتابل به هرجا که نیاز باشد منتقل می‌شود. دستگاه ازون ژنراتور خودکار بوده و طی ساعات شب مطابق برنامه‌ای که می‌گیرد روشن شده و پس از ضدعفونی، به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

به‌جای استفاده از ژل الکلی یا اسپری ضدعفونی، می‌توان با اتصال ماژول انحلال اُزون در آب، با استفاده از شیر هوشمند تعبیه شده، به مدت ۲۰ ثانیه دست‌ها را با آب اُزون‌دار شست. برخلاف ضدعفونی‌کننده‌های الکلی و شیمیایی که سمی هستند، آب اُزون‌دار حتی قابلیت آشامیدن دارد.

با سفارش اتاقک گاز اُزون، می‌توان ضدعفونی اسکناس‌ها، کیف پول، اسناد و مدارک، گوشی همراه، دستکش‌ها، کارت‌های بانکی، البسه و تجهیزات بیمارستانی، ظروف غذا را نیز با بالاترین ظریب گندزدایی و حداکثر سرعت و بدون آسیب دیدن این لوازم از رطوبت محلول‌های مایع شیمیایی دیگر انجام داد.

منبع ؛ ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.