تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 18:50
کد خبر : 111618

همه چیز درباره نگهدارنده کابل

همه چیز درباره نگهدارنده کابل

در صنعت کشور برای کابل کشی اصولی و منظم از نگهدارنده های کابل استفاده میشود که در ادامه مطلب با کلیه نگهدارنده ها و متعلقات آشنا خواهید شد. نگهدارنده های کابل کدامند: سینی کابل نردبان کابل سینی مش ترانکینگ فلزی ترانکینگ پلاستیکی   اتصالات  نگهدارنده کابل کدامند: سه راهی, چهار راهی, زانوی افقی داخلی, زانوی

در صنعت کشور برای کابل کشی اصولی و منظم از نگهدارنده های کابل استفاده میشود که در ادامه مطلب با کلیه نگهدارنده ها و متعلقات آشنا خواهید شد.

نگهدارنده های کابل کدامند:

سینی کابل

نردبان کابل

سینی مش

ترانکینگ فلزی

ترانکینگ پلاستیکی

 

اتصالات  نگهدارنده کابل کدامند:

سه راهی, چهار راهی, زانوی افقی داخلی, زانوی عمودی خارجی که از نوع ساده و قابل تنظیم میباشد و همچنین انواع تبدیل,انواع رابط, انواع ساپورت از نوع ساپورت سقفی که خود شامل ساده و ریگلاژی می باشند .ونوع دیگر ازساپورت ها ساپورت دیواری یا زمینی با اتصال پیچ میباشد

زانو افقی ۴۵ درجه :

جهت ارتباط بین سینی کابل در گوشه ها از زانوی سینی کابل استفاده میگردد که این محصول در ظاهر و اصول کابل کشی در پروژها بسیار تاثیر گذار است زانو ۴۵ درجه سینی کابل میتواند از جنس گالوانیزه فابریک و آبکاری گرم باشد . با زاویه  ۴۵ درجه مشابه تصویر تولید و جهت استفاده در مناطق مرطوب فرایند آبکاری گرم  روی آن انجام میگیرد زانوها میتوانند در پوش هم داشته باشند که ضخامت در پوش زانو مشابه زانو در نظر گرفته میشود.

زانو افقی ۹۰ درجه :

برای ارتباط بین سینی کابل در گوشه ها از زانوی سینی کابل استفاده میگردد که این محصول در ظاهر و اصول کابل کشی در پروژها بسیار تاثیر گذار است زانو ۹۰ درجه سینی کابل میتواند از جنس گالوانیزه فابریک و آبکاری گرم باشد . با زاویه  ۹۰ درجه مشابه تصویر تولید و جهت استفاده در مناطق مرطوب فرایند آبکاری گرم  روی آن انجام میگیرد زانوها میتوانند در پوش هم داشته باشند که ضخامت در پوش زانو مشابه زانو در نظر گرفته میشود.

زانوی عمودی ۴۵ و ۹۰ درجه داخلی :

جهت ارتباط بین سینی کابل در گوشه ها از زانوی سینی کابل استفاده میگردد. زانو عمودی سینی کابل میتواند از جنس گالوانیزه فابریک و آبکاری گرم باشد . با زاویه های ۹۰درجه و ۴۵ درجه  تولید و جهت استفاده در مناطق مرطوب فرایند آبکاری گرم  روی آن انجام میگیرد زانوها میتوانند در پوش هم داشته باشند که ضخامت در پوش زانو مشابه زانو در نظر گرفته میشود.

زانوی عمودی ۴۵ و ۹۰ درجه خارجی:

از زانوی عمودی سینی کابل خارجی جهت تقاطع های غیر همسطح مورد استفاده قرار میگیرد. زانو عمودی از ضخامت ۱ تا ۲ مطابق با استاندارد به صورت فابریک و آبکاری گرم تولید میگردد.زانوها میتوانند در پوش هم داشته باشند که ضخامت درب زانو مشابه ضخامت زانو در نظر گرفته میشود.

تبدیل سینی کابل :

از تبدیل جهت عبور کابل ها در ارتفاع کمتر یا بیشتر یا به صورت عرض کمتر یا بیشتر استفاده میگردد.به طور مثال تبدیل سینی عرض ۳۰ به سینی عرض ۲۰ یا بالعکس و یا تبدیل قابل تنظیم که در مواقعی که مسیر مستقیم به حدود ۲۰ سانتیمتر بیشتر یا کمتر نیاز به تغییر مسیر دارد.

سه راهی سینی کابل :

سه راهی سینی کابل همانطور که از اسمش مشخص است دارای ۳ راه است که هم میتواند با یک سایز تولید شود و هم در چند سایز خروجی طراحی و تولید شود به طور مثال سه راهی سینی عرض ۳۰ ورودی و ۲ عدد خروجی سایز ۲۰ و ۴۰ سانتیمتر باشد . انتخاب درب سه راهی توسط کارفرمایان مشخص میشود که امکان ساخت با ضخامت ها و جنس های متفاوت وجود دارد،سه راهی ها میتواند پانچ شده و یا بدون پانچ تولید شود.

چهار راهی سینی کابل :

چهار راهی سینی کابل همانطور که از اسمش مشخص است دارای ۴ راه است که هم میتواند با یک سایز تولید شود و هم در چند سایز خروجی طراحی و تولید شود به طور مثال چهار راهی سینی عرض ۳۰ ورودی و ۳ عدد خروجی سایز ۲۰ و ۴۰ و یک خروجی همان ۳۰سانتیمتر باشد . انتخاب درب چهار راهی توسط کارفرمایان مشخص میشود که امکان ساخت با ضخامت ها و جنس های متفاوت وجود دارد .چهار راهی ها میتواند پانچ شده و یا بدون پانچ تولید شود .

انواع ساپورت سینی :

ساپورت دیواری یک تکه یا دو تکه، جوشی و پیچ و مهره ای ، ثابت و قابل تنظیم در طول های ۱۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و بیشتر

ساپورت سقفی در ارتفاعات متفاوت به صورت ثابت و قابل تنظیم و ضخامت های متفاوت

ساپورت زمینی در ارتفاعات متفاوت به صورت ثابت و قابل تنظیم و ضخامت های متفاوت

نحوه انتخاب براکت نگهدارنده:

برای انتخاب طول براکت دیواری می بایست عرض سینی کابل و چنانچه لوله یا سینی دیگری هم قرار است عبور کند بهتر است محاسبه و جمع زده و سایز نهایی مشخص شود.

در انتخاب ضخامت براکت وزن کابل ها و سینی و درپوش و همینطور فاصله نصب ۲ براکت در زیر سینی به عنوان بازو بسیار حائز اهمیت است .

بست کاور سینی  و نردبان کابل:

بست کاور یا کاور کلمپ یا کمربند سینی کابل نوعی بست است که وظیفه آن محکم نگه داشتن درب سینی به سینی کابل میباشد.این محصول میتواند گالوانیزه فابریک و یا آبکاری گرم تولید شود.

رابط کفی و بغل بند :

از این محصول برای اتصال بین دو سینی یا اتصال بین سینی و متعلقات در ضخامت ها و جنس متفاوت استفاده میشود.

انواع رابط سینی کابل:

رابط کفی سینی که بسیار اصولی و محکم و محافظ بین دو سینی عمل میکند که این اتصال و تجهیز به دلیل مطمئن بودن کاربرد بسیاری در صنعت برق پیدا کرده است.

رابط بغل بند سینی که از بغل از طریق پانچ های مشخص شده نصب میشود.این محصول به نصبت به رابط کف اقتصادی تر و به همین دلیل دارای محبوبیت زیادی شده است.از این محصول در اتصال نردبان کابل ها بیشتر استفاده میگردد که در سر هر شاخه سینی یا نردبان کابل ۲ عدد مورد نیاز میباشد.

ترانکینگ فلزی و پلاستیکی :

 

همه چیز درباره نگهدارنده کابل

به مجموعه ای از کانال ها و محفظه های در بسته، ترانکینگ کابل گفته می شود که برای سیم کشی، شبکه های کامپیوتری، تلفن سانترال و .. به کار می رود.
این ابزار جایگزین سایر روش های سنتی از قبیل سیم کشی است که مشکلات فراوانی را به همراه خود داشت و سلامت و امنیت سیم ها را تحت تاثیر قرار می داد؛ اما امروزه به منظور مرتب شدن کابل ها از ترانکینگ بهره می بریم.

متعلقات ترانکینگ کابل

ترانکینگ ها سیستم نوین سیم کشی است که در بسیاری از مراکز هم مورد استفاده قرار می گیرد و از اجزای تشکیل دهنده آن می توان به زوایای داخلی، خارجی و تخت، مسدود کننده و قطعه اتصال اشاره کرد.

سی چنل گالوانیزه

سی چنل از ابزار های بسیار مهم و اساسی است که در صورت فقدان آن با مشکلات متعددی رو به رو می شویم و امکان دارد که شما هم با وظایف آن آشنایی نداشته باشید اما به طور خلاصه می توان گفت که وظیفه نگهدارنده و یا ساپورت کننده بست های دو تکه ای را دارد.

ورق گالوانیزه :

ورق گالوانیزه در برخی موارد با نام آهن گالوانیزه هم شناخته می‌شود. ورق‌های فولادی با دو روش نورد سرد و گرم تولید و عرضه می‌شوند. معمولاً ورق‌های نورد گرم، پس از تولید در یک فرآیند خاص، «گالوانیزه» می‌شوند. به بیان دیگر، در فرآیند تولید ورق گالوانیزه، متخصصان، یک لایه‌ی نازک از جنس عنصر فلزی روی (ZN) بر سطح خارجی ورق می‌کشند.

 

همه چیز درباره نگهدارنده کابل

گالوانیزاسیون یا روی‌اندود‌کردن، مقاومت ورق‌های فولادی را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی‌های احتمالی افزایش می‌دهد. روش‌های گوناگونی برای روی‌اندود‌کردن ورق‌های فولادی وجود دارد

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.