تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 7:00
کد خبر : 90068

هند ۳۶ ماهواره اینترنتی انگلیسی را به فضا برد

هند ۳۶ ماهواره اینترنتی انگلیسی را به فضا برد

شرکت وان وب فرایند تکمیل خوشه اینترنت ماهواره ای خود را از سر گرفته است. در ساعت ۱۲:۰۷ دقیقه بامداد امروز، ۳۶ ماهواره اینترنت وان وب همراه یک موشک GSL Mark III به فضا پرتاب شد.

به گزارش تیتر داغ؛  GSL Mark III که قدرتمندترین موشک سازمان تحقیقات فضایی هند به حساب می آید، از مرکز فضایی ساتیش داوان در این کشور به فضا پرتاب شده است.

مدیر سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO)در بیانیه ای اعلام کرد: ما ماموریت مداری را به طور دقیق انجام دادیم. این نخستین ماموریت شرکت وان وب از ماه فوریه ۲۰۲۲ میلادی تاکنون است.

در آن زمان پس از حمله روسیه به اوکراین چشم انداز صنعت پرتاب های فضایی تغییر کرد. همچنین ماموریت بامداد امروز، دومین پرواز عملیاتی GSL Mark III هند و نخستین ماموریتی است که با کمک این موشک چند ماهواره به فضا پرتاب می شوند. شرکت «NSIL» بازوی تجاری ISRO بر انجام عملیات نظارت کرده است.

وان وب تصمیم دارد خوشه ای از ۶۴۸ ماهواره اینترنتی بسازد. تا قبل از این پرتاب، شرکت ۴۲۶ ماهواره را همراه موشک های روسی سایوز از مقر فضایی شرکت فرانسوی آریان اسپیس به مدار زمین ارسال کرده بود. اما ادامه درگیری ها بین روسیه و اوکراین منجر به قطع همکاری های فضایی شد و در نتیجه وان وب مجبور شد ماهواره هایش را با موشک های دیگری به فضا بفرستد.

موشکGSL Mark III با ارتفاع ۴۳.۵ متر به نام LVM3 نیز مشهور است و قدرتمندترین پرتابگر هند به حساب می آید. این موشک ۳ قسمتی می تواند ۸ هزار کیلوگرم بار را به مدار زمین ببرد.

شرکت انگلیسی وان وب در بیانیه ای اعلام کرد: با انجام این پرتاب تعداد ماهواره های شرکت در مدار زمین به ۴۲۶ دستگاه رسیده است. این رقم بیش از ۷۰ درصد ماهواره های مورد نیاز است تا وان وب بتواند پوشش جهانی اینترنت را فراهم کند.

منبع: اسپیس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.