تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 10:32
کد خبر : 106989

هیلی: آمریکا به وزارت دفاع نیاز ندارد، ما وزارت «جنگ» می‌خواهیم!

هیلی: آمریکا به وزارت دفاع نیاز ندارد، ما وزارت «جنگ» می‌خواهیم!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواستار هراساندن دشمنان خارجی واشنگتن از طریق تبدیل وزارت دفاع این کشور به وزارت «جنگ» شد!

به گزارش تیتر داغ؛  نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا ضمن درخواست از واشنگتن برای تامین نظامی تمام و کمال رژیم صهیونیستی به منظور جنگ با حماس، آشکارا خواستار تبدیل وزارت دفاع آمریکا به وزارت «جنگ» شد!

هیلی از آمریکا خواسته است تا با تامین «تمام نیازهای اسراییل در هر زمانی که به آن نیاز دارند»، به جنگ رژیم صهیونیستی با حماس ورود کند. وی اضافه کرد که هدف واشنگتن باید «نابودی حماس باشد نه تضعیف آن» و در همچنین از دولت آمریکا درخواست کرد تا دانشگاه‌هایی که دانشجویان یا کارمندان‌شان در حمایت از فلسطین تظاهرات اعتراضی برگزار می‌کنند، از بودجه دولتی محروم شوند.

فرماندار پیشین کارولینای جنوبی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به عنوان نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد، پیشنهاد داد که دولت جو بایدن، رییس جمهور کنونی آمریکا با آزادی دو گروگان آمریکایی به دست حماس، فریب نخورد.

هیلی مدعی شد که اگر آمریکا ارتش قوی‌تر و کاخ سفید رهبری قدرتمند داشت، می‌توانست از جنگ غزه و همچنین جنگ بین روسیه و اوکراین جلوگیری کند. وی که از جمهوری‌خواهان جنگ‌طلب آمریکایی محسوب شده و در دوران حضور در دولت این کشور در زمان تصدی ترامپ، همواره اظهارات خصمانه‌ای علیه تهران مطرح می‌کرد، در ادامه مدعی شد که خروج ناشیانه نیروهای آمریکایی از افغانستان به دستور بایدن در سال ۲۰۲۱ و همچنین توافق اخیر تبادل زندانی با ایران، دشمنان آمریکا را جسور کرده است و به ادعای وی، تنها یک ارتش قوی‌تر می‌تواند اعتبار آمریکا را احیا کند!

هیلی مدعی شد: باید باهوش باشیم و آماده؛ از صحبت کردن درباره وزارت «دفاع» خسته شده‌ام و یک «وزارت جنگ» می‌خواهم. همه دشمنان باید از ما بترسند!

فرماندار اسبق کارولینای جنوبی که در زمان ریاست جمهوری ترامپ، اخباری درباره رابطه نامشروع آنها منتشر شد و البته هیلی آن را تکذیب کرد، خواستار ارتشی بزرگ‌تر و به وضوح تهاجمی‌تر شده و این در حالی است که پنتاگون همین حالا هم سالانه حدود ۸۳۲ میلیارد دلار هزینه می‌کند؛ این رقم از مجموع هزینه‌کِرد دفاعی ۹ کشوری که از این حیث بعد از آمریکا قرار دارند، تجاوز کرده است! آمریکا با حدود ۷۵۰ پایگاه نظامی در ۸۰ کشور جهان، سابقه طولانی در مداخله نظامی در امور داخلی کشورهای مستقل و اقدام به «تغییر رژیم» در اقصی نقاظط جهان دارد.

جوئی مانارینو، برنامه‌ساز آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در واکنش به اظهارات هیلی نوشت: این زن، یک جنگ‌طلب دیوانه است. فریب لهجه جنوبی‌اش را نخورید. او می‌تواند پای ما را به هر جنگی باز کند.

گفته می‌شود هیلی پس از استعفا از سمتش در سازمان ملل متحد تحت ریاست جمهوری ترامپ در اکتبر ۲۰۱۸، از قِبل مجتمع صنایع نظامی آمریکا ثروت قابل توجهی برای خود دست و پا کرده است. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت صنایع دفاعی آمریکا «بوئینگ» استخدام شد و هرچند سال بعد این شرکت را ترک کرد اما براساس یک افشاگری مالی در ماه مه، همچنان ۲۵۰ هزار سهم در این غول صنایع دفاعی دارد.

درآمد هیلی به عنوان سخنران در رویدادها ۶ رقمی بوده که از جمله آن می‌توان به ۲۳۰ هزار دلاری که «مرکز امور اسراییل و یهودیان» به دست آورده است، اشاره کرد. او همچنین بابت حق مشاوره از گروهی موسوم به «متحد علیه ایران هسته‌ای»، ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار دریافت کرده است. جمهوری‌خواه جنگ‌طلب آمریکایی همچنین بیش از ۷۰۸ هزار دلار به عنوان حق مشاوره از صندوق سرمایه‌گذاری «مدیریت گلوبال پریسم» دریافت کرده و همسرش نیز در دو کارخانه که با صنایع دفاعی ارتباط دارند، سهامدار است.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.