تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 15:00
کد خبر : 100944

هیچ مخاطب زیر ۱۸ سالی این نمایش را ندید!/ دیدن «دختر کفش عروسکی»

هیچ مخاطب زیر ۱۸ سالی این نمایش را ندید!/ دیدن «دختر کفش عروسکی»

در هشتمین روز از جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران – مبارک یک نمایش کودک مورد توجه قرار گرفت و یک اثر نمایشی نیز برای مخاطبان بالای ۱۸ سال به صحنه رفت.

به گزارش تیتر داغ؛ روز گذشته پنجشنبه ۱۵ تیر ماه در هشتمین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک چهار نمایش در بخش صحنه‌ای و چهار اثر در بخش فضای باز اجرا شدند.

نمایش‌های ایرانی صحنه‌ای شامل «زنده به گور» به نویسندگی صادق هدایت و کارگردانی مریم ایرانمنش در تالار سایه، «مبارک در قصه‌های خوب» به نویسندگی و کارگردانی سعیده دهقانی‌نژاد از کرج در کارگاه نمایش، «تاریکی» به نویسندگی زینب مقیسه و غزاله عبادی با کارگردانی غزاله عبادی در سالن کوچک مولوی و «دختر کفش عروسکی» به نویسندگی امین رضا ملک‌محمودی با کارگردانی امیرافسر شیبانی در تالار هنر بودند.

در هشتمین روز جشنواره مخاطبان شاهد نمایش‌های ایرانی بودند و هیچ اجرای خارجی در این روز به صحنه نرفت.

در این روز نمایش «دختر کفش عروسکی» مورد استقبال زیاد مخاطبان قرار گرفت و میزبان تعدادی از گروهای شهرستانی و همچنین مهمانان خارجی جشنواره بود. این اثر نمایشی با خلق جهانی فانتزی مخاطبش را به دنیای خیال می‌برد و در همراهی با موسیقی و آواز، غیرواقعی کردن اندازه اشیای روزمره و عروسک‌های متنوع ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرد.

هیچ مخاطب زیر ۱۸ سالی این نمایش را ندید!/ دیدن «دختر کفش عروسکی»

این نمایش درباره آن الی، دختری با پاهای بسیار بزرگ است که در شهر خود همیشه مورد تمسخر قرار می‌گرفته اما در روز تولدش اتفاقی عجیب برایش می‌افتد که او را تشویق به سفر برای رسیدن به رویایش می‌کند. در مسیر سفر وارد هتلی عجیب می‌شود که مسیر زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

کارگردان در این اجرا تلاش کرده بود نقص‌های فیزیکی کاراکترش را به قدرت‌ها و ویژگی‌های خاص تبدیل کند و در ماجراجویی قهرمانان داستان، شناخت توانایی‌های هر یک را مورد توجه قرار دهد.

در نمایش «دختر کفش عروسکی» عروسک‌های میله‌ای و تاپ‌تیبل، ماسک‌های تخیلی، قطعه سازی و دفرماسیون اندام‌ها در شکل و شیوه اجرا به خدمت گرفته شده بود.

«زنده به گور» برای بالای ۱۸ ساله‌ها

یکی دیگر از نمایش‌های پرمخاطب روز گذشته نمایش «زنده به گور» به کارگردانی مریم ایرانمنش بود که در تالار سایه به صحنه رفت. این اثر نمایشی برداشتی آزاد از داستان کوتاه «زنده به گور» صادق هدایت است و محمد بحرانی به عنوان صداپیشه در این نمایش حضور داشت.

دیدن این نمایش به دلائل محتوایی برای مخاطبان زیر ۱۸ سال ممنوع بود و عوامل اجرایی نمایش و مسئولان تئاتر شهر، با وسواس بسیار نسبت به اعمال این محدودیت اقدام کردند تا هیچ مخاطب زیر ۱۸ سالی در سالن اجرای این نمایش حضور نداشته باشد.

در توضیح این نمایش آمده است: بنا بر باور عده‌ای در لحظه مرگ، تمامی وقایع زندگی در ذهن فرد مرور می‌شود. نویسنده‌ای که از زندگی روزمره خود به سطوح آمده، تصمیم می‌گیرد خودکشی کند.

خیابانی‌ها همچنان پرمخاطب

با وجودی که در هشتمین روز جشنواره نسبت به بقیه روزها نمایش‌های کم‌تری اجرا شدند اما در این روز تالارهای مختلف نمایشی و همچنین فضای باز مجموعه تئاترشهر روز پرفروغی را تجربه کردند و اکثر نمایش‌های به صحنه رفته مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند. نمایش‌های خیابانی هم مانند چند روز گذشته مورد توجه قرار گرفتند و استقبال خوبی از اجراها صورت گرفت.

هیچ مخاطب زیر ۱۸ سالی این نمایش را ندید!/ دیدن «دختر کفش عروسکی»

نمایش «یه تار سبیل» به نویسندگی و کارگردانی راضیه پاشایی، «سرزمین مادریم» به نویسندگی و کارگردانی مشترک سمیه گلباز و داوود بختیاری، «ازدواج پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی و «هله هله کوسه» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی نمایش‌های فضای باز هشتمین روز جشنواره تهران – مبارک بودند که در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.