تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 9:35
کد خبر : 111490

واکنش رنگرز به بی‌اخلاقی در لیگ کشتی فرنگی/ مربی باید معلم باشد

واکنش رنگرز به بی‌اخلاقی در لیگ کشتی فرنگی/ مربی باید معلم باشد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر این که کشتی جای رفتار غیراخلاقی نیست، گفت: تمامی کشتی‌گیران قهرمان در انتخابی تیم ملی و معاف شدگان از چرخه به مسابقات جام وهبی ترکیه اعزام می‌شوند.

به گزارش تیتر داغ؛ حسن رنگرز درباره شرایط کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی کشتی گفت: خوشحالم برای دومین سال قانون مداری و عدالت و شفافیت در دستور کار کادر فنی و فدراسیون کشتی است. اولین گام در چرخه انتخابی تیم ملی، مسابقات قهرمانی کشور بود که از لحاظ کمی و کیفی در چهار دهه گذشته بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: همه سرمایه‌های فنی کشتی به استثنای ۶ کشتی‌گیری که به لحاظ عملکرد درخشان در رقابت‌های مختلف معاف بودند، در این مسابقات حاضر شدند. رقابت‌ها بسیار خوبی بود و نفرات برتر در اردوهای تیم ملی و در ادامه در تورنمنت‌ها در گام‌های بعدی چرخه ارزیابی فنی از آن‌ها به عمل خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه کادر فنی برای قهرمانان مسابقات قهرمانی کشور گفت: این نفرات به همراه کشتی‌گیران معاف شده طبق مفاد چرخه به رقابت‌های وهبی امر ترکیه اعزام خواهند شد.

رنگرز در مورد عدم کسب سهمیه در دو وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم و عملکرد کشتی‌گیران این دو وزن اظهارداشت: کشتی‌گیر جوان و ۲۱ ساله‌ای از یک وزن پایین‌تر به یک وزن المپیکی می‌آید و همه مدعیان را پشت سر می‌گذارد قطعاً یک استعداد خواهد بود. در مورد امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم این اتفاق رخ داد. در قالب یک رقابت رودررو این نفرات برتر شناخته شدند. ارزیابی بین‌المللی از این دو کشتی‌گیر صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر چند که هر دو این کشتی‌گیر، امیر عبدی دارنده مدال برنز امیدهای جهان است و علیرضا مهمدی هم دارنده مدال نقره جهان به عنوان استعدادهای درخشان ماست و عملاً هر دو کشتی‌گیر در مسابقات برون مرزی عملکرد خوبی داشتند و با موفقیت همراه بوده، اما ارزیابی دقیق از این دو کشتی‌گیر صورت خواهد گرفت و اطلاع خواهیم داد.

رنگرز در مورد عدم پشتوانه‌سازی در برخی اوزان در کشتی فرنگی عنوان کرد: پشتوانه‌سازی موقعی ایجاد می‌شود که یک سیاست گلخانه‌ای پیش رو داشته باشیم، الان که رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار می‌شود در برخی اوزان کشتی‌گیران جوانی روی تشک رفتند که غیرقابل پیش‌بینی عمل کردند و واقعاً درخشان ظاهر شدند. همه این کشتی‌گیران بسیار جوان هستند. وقتی نقشه راه مشخص وجود داشته باشد، عدالت و شفافیت برای پوشیدن تیم ملی مبنای کار ما باشد قطعاً پشتوانه‌ها می‌آید چون افق روشنی پیش روی این کشتی‌گیران وجود دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مطمئنم در کوتاه مدت ما هزینه‌های قانون‌مندی را پرداخت خواهیم کرد ولی قطعاً در دراز مدت کشتی فرنگی از این قانون‌مندی سود خواهد برد.

رنگرز در پاسخ به این سوال که نفرات دوم و سوم قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، اظهارداشت: کشتی‌گیرانی که شرایط سنی زیر ۲۱ سال دارند و می‌تواند برای کشتی فرنگی پشتوانه باشند نه تنها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند بلکه به مسابقات مختلف هم اعزام خواهند شد و در چرخه انتخابی زیر ۲۳ ساله‌ها قرار خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به بی‌اخلاقی‌هایی که در جریان مسابقات قهرمانی کشور رخ داد، گفت: کشتی ورزش پهلوانی و ورزش ملی مذهبی ماست. مربی کشتی باید معلم باشد و بیش از اینکه روی نکات فنی کار کند، باید روی شخصیت خودش کار کند چرا که بیشترین میزان الگوبرداری یک کشتی‌گیر از مربی‌اش است. رفتار خلاف اخلاق، خلاف عرف و چارچوب پسندیده نشده در کشتی، نکوهیده است و از هیچ کسی در جامعه کشتی و به خصوص از یک مربی جایز نیست.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.