تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 10:56
کد خبر : 112812

زاخارووا:

واکنش شدید واشنگتن، نشان‌دهنده موضع درست مسکو در ثبات راهبردی است

واکنش شدید واشنگتن، نشان‌دهنده موضع درست مسکو در ثبات راهبردی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر این باور است که «واکنش شدید» واشنگتن به موضع مسکو درباره مذاکرات ثبات راهبردی، موید حقانیت روسیه است.

به گزارش تیتر داغ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به انتقادات یکی از اعضای دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پاسخ داد و گفت که در بحث ثبات راهبردی، موضع روسیه به‌حق است و واکنش شدید آمریکا به این موضع نیز موید حقانیت مسکو است.

پیش‌تر پرانای وادی، مدیر ارشد بخش کنترل تسلیحاتی، خلع سلاح و عدم اشاعه در شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به توافق‌های پیشنهادی برای ضمانت‌های امنیتی بین روسیه و غرب مدعی شد که مسکو در بحث ثبات راهبردی از همکاری با واشنگتن خودداری کرده است!

وادی به مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک واشنگتن گفته بود که «روابط بین روسیه و کره شمالی سطحی بی‌سابقه از همکاری در حوزه نظامی است. این امر بی‌سابقه است و ما پیش از این، شاهد چنین سطحی از همکاری نظامی بین پیونگ‌یانگ و مسکو نبوده‌ایم. معتقدم که ماهیت کره شمالی یک تهدید است.آمریکا به همکاری با کره جنوبی ادامه خواهد داد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که سازوکار چتر هسته‌ای آمریکا همانطور که برای بازدارندگی تهدیدها شامل تهدیدهای نوظهور نشات گرفته در اروپا و آسیا وجود دارد، در این موضوع نیز کافی است.»

زاخارووا درباره ادعا وادی مبنی بر عدم همکاری مسکو با واشنگتن نوشت: چنین واکنش تُندی از جانب واشنگتن باردیگر تایید می‌کند که ما در دفاع قاطع از منافع روسیه، حق داریم. همچنان قاطعانه مطابق رویکرد اصولی که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تشریح کرده است، گام برمی‌داریم.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.