تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 8:28
کد خبر : 88270

واکنش قطر به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

واکنش قطر به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مقامات امارات متحده عربی و قطر اظهارات اخیر جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اروپا را باغ و جهان را جنگل تشبیه کرده بود، نژادپرستانه توصیف کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ مقامات امارات و قطر اظهارات اخیر جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اروپا را باغ و جهان را جنگل تشبیه کرده بود، نژادپرستانه توصیف کردند.

حمد بن عبد العزیز الکواری وزیر کشور کویت در این باره در توئیتی نوشت: این گونه اظهارات بیانگر نژادپرستی، عدم توازن و ورشکستگی تمدنی و اخلاقی است.

وی تاکید کرد: غرب فاقد رهبرانی است که قادر به اتخاذ تصمیمات شجاعانه با تکیه بر توانایی‌های خودشان باشند. واقعیت غرب پس از پایان دوران استعمار به کجا کشیده؟ و آنها جهان را به کجا می‌کشانند؟

پیش از این نیز وزارت خارجه امارات ضمن فراخواندن رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور، در بیانیه ای اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را «آزار دهنده و نژادپرستانه» توصیف کرده بود.

گفتنی است جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه هفته گذشته در جریان افتتاح یک مرکز آکادمیک در شهر بروژ بلژیک گفته بود: اروپا یک باغ است، ما همه در کنار هم این باغ را ساختیم. در این باغ بهترین ترکیب از آزادی سیاسی، توسعه اقتصادی و همبستگی اجتماعی وجود دارد. البته بقیه جهان حقیقتاً باغ نیست، اکثر نقاط جهان جنگلی است که از آن به باغ حمله می‌کنند!

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.