تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 11:12
کد خبر : 32451

واکنش وزیر فرهنگ به ساخت فیلم "عنکبوت مقدس"/ عناصر داخلی که با این فیلم همکاری کردند تنبیه می‌شوند

واکنش وزیر فرهنگ به ساخت فیلم "عنکبوت مقدس"/ عناصر داخلی که با این فیلم همکاری کردند تنبیه می‌شوند

واکنش وزیر فرهنگ به ساخت فیلم "عنکبوت مقدس"/ عناصر داخلی که با این فیلم همکاری کردند تنبیه می‌شوند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر عناصری از داخل کشور با فیلم موهن عنکبوت مقدس همکاری کرده باشند مشمول مجازات و تنبیهاتی خواهند شد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد

واکنش وزیر فرهنگ به ساخت فیلم "عنکبوت مقدس"/ عناصر داخلی که با این فیلم همکاری کردند تنبیه می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر عناصری از داخل کشور با فیلم موهن عنکبوت مقدس همکاری کرده باشند مشمول مجازات و تنبیهاتی خواهند شد.

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ساخت فیلم عنکبوت مقدس در خارج از کشور، گفت: این فیلم در خارج از کشور تولید شده و مجوز ساخت و اکران نداشت.

وی با بیان اینکه عوامل اصلی این فیلم خارج از کشور هستند، ادامه داد: اگر عناصری از داخل کشور با این فیلم موهن همکاری کرده باشند مشمول مجازات و تنبیهاتی خواهند شد.

وزیر ارشاد درباره محدودیت‌های در حال اعمال در رابطه با فیلم «برادران لیلا»، تصریح کرد: طبق قانون فیلم‌هایی که به جشنواره خارجی می‌روند باید مجوز اکران داشته باشند چون اسکار فیلم بدون مجوز نمی‌پذیرد اما جشنواره کن این‌طور نبود و به عوامل فیلم «برادران لیلا» اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و چون مجوز اکران نگرفتند، مشمول اعمال قانون می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌که آیا عدم اکران فیلم «برادران لیلا» به گیشه ضربه نمی‌زند، گفت: اکران هر فیلم منوط به گذراندن مراحل قانونی دریافت مجوز است اما عوامل این فیلم قانون را رعایت نکردند و عزم ما در دوره جدید بر رعایت قانون است.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که اگر «برادران لیلا» مجوز اکران نداشت، چرا برای جشنواره فیلم فجر دعوت شده بود، توضیح داد: جشنواره فیلم فجر نیاز به مجوز اکران در داخل ندارد و هیئت داوران در واقع اثر را داوری می‌کند.

وی اضافه کرد: نشست با عوامل فیلم برگزار شد و از آنان خواسته شد مجوز بگیرند و سازمان سینمایی هم این را به عوامل فیلم اعلام کرده بود اما توجه نشد. ما مکلف به اجرای آیین‌نامه‌ای هستیم که در سازمان سینمایی هست و بنا بر این است که فیلم اکران نشود؛ گرچه ممکن است تبصره‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/؛

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.