تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 4:58
کد خبر : 31683

واکنش کره‌جنوبی به احتمال میزبانی جام ملتهای آسیا به جای چین

واکنش کره‌جنوبی به احتمال میزبانی جام ملتهای آسیا به جای چین

با کناره گیری چین از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا هرچند باید یکی از کشورهای شرق آسیا جایگزین شود اما ممکن است در نهایت میزبانی به کشور قطر ختم بشود.

به گزارش تیتر داغ؛ با انصراف چین از میزبانی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا اقداماتش را برای انتخاب جایگزین این کشور آغاز کرده است. روز گذشته بود که روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان خبر داد اولویت AFC برای انتخاب میزبان بعدی جام ملت‌ها، یکی از کشورهای شرق آسیا از جمله کره جنوبی و ژاپن است. با این حال ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که کشورهای غرب آسیا و به احتمال زیاد قطر در نهایت میزبان بشوند.

کره جنوبی که خودش یکی از رقیبان چین برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا بود، در حال حاضر برنامه مشخصی ندارد. یکی از سخنگویان فدراسیون کره جنوبی به رویترز گفت: این وضعیت تا حدودی غیرعادی است و هیچ روند خاصی وجود ندارد که ما بدانیم اوضاع چگونه پیش می‌رود. ما فقط می‌دانیم که چین از میزبانی عقب نشینی کرده است.

وی ادامه داد: اساساً میزبانی یک تورنمنت بین‌المللی ابتدا نیاز به گفتگو با دولت و مقامات محلی دارد، اما ما هنوز هیچ بحثی نشنیده‌ایم و کاری انجام نداده‌ایم.

از کشور استرالیا هم به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های میزبانی نام برده می‌شد. فدراسیون این کشور از اظهارنظر در مورد احتمال پیشنهاد میزبانی به جای چین خودداری کرد اما تاکید کرد که برنامه شلوغی در سال ۲۰۲۳ برای میزبانی مشترک جام جهانی زنان با نیوزلند دارد.

کشور هندوستان هم که یکی از گزینه‌های میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا محسوب می‌شود، به خبر احتمال گرفتن میزبانی سال ۲۰۲۳ واکنش نشان داد. دبیر کل فدراسیون هند گفت: هند برای میزبانی مسابقات قاره‌ای در سال ۲۰۲۷ تمرکز خواهد کرد و هیچ تمایلی برای میزبانی جام ۲۰۲۳ وجود ندارد.

برنامه کشور عربستان هم مشابه با هندوستان است و این کشور قصد دارد خود را آماده میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا کند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، اگر سعودی‌ها می‌خواستند در سال ۲۰۲۳ میزبانی مسابقات را در استادیوم‌های فعلی خود داشته باشند، با توجه به اینکه جده دارای دو ورزشگاه (الجوهره و عبدالله الفیصل)، ریاض دارای سه ورزشگاه (ورزشگاه ملک فهد، امیر فیصل بن فهد و ورزشگاه مرسول پارک)، دمام دارای دو استادیوم و… است، می‌توانستند از عهده این کار بر بیایند ولی آنها ترجیح می‌دهند تا سال ۲۰۲۷ منتظر بمانند تا با ورزشگاه‌های جدید خود در قیدیه، ریاض، دمام و جده توجه آسیا را به خود جلب کنند.

با این تفاسیر اگر هیچ کشوری از شرق آسیا توانایی میزبانی در سال ۲۰۲۳ را نداشته باشد و در صورت تمایل کشور قطر، میزبانی این رقابت‌ها به دوحه واگذار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.