تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 - 10:12
کد خبر : 11602

واگذاری انتخابات شورا به شورای نگهبان به صلاح کشور است

واگذاری انتخابات شورا به شورای نگهبان به صلاح کشور است

یک فعال اصولگرا معتقد است که به دلیل مشغله کاری وکلای ملت واگذاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به شورای نگهبان به صلاح کشور است.

به گزارش تیتر داغ؛ سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران درباره طرح مجلس برای تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، گفت: در کشور ما ۴ انتخابات مهم از جمله ریاست جمهوری، انتخابات مجلس خبرگان و شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود که هرکدام به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند.

او ادامه داد: نظارت بر سه انتخابات هم در نحوه برگزاری و هم در تایید صلاحیت‌ها برعهده شورای نگهبان است و تنها انتخاباتی که نظارتش برعهده مجلس بوده انتخابات شورا‌هاست؛ تجربه دوره‌های متعدد هم نشان داده که این امر آفت‌های بسیاری در بر دارد.

حسینی افزود: مخصوصا در سال‌های اخیر این مشکلات بیشتر نمایان شده است، برای مثال ما به‌طور مکرر در اخبار می‌شنویم که اعضای شورای فلان شهرستان به دلیل سوء استفاده‌ها و مشکلاتی که ایجاد کردند، دستگیر شدند، بنابراین واگذاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به شورای نگهبان به صلاح کشور است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران، گفت: بهتر است که نمایندگان وارد عمل شده و این وظیفه را به شورای نگهبان بسپارند؛ زیرا شورای نگهبان دارای تشکیلات است و در سراسر کشور نیر‌وهای آموزش دیده و پخته دارد؛ همچنین در طول سال هم پرونده افراد را در اختیار داشته، آن‌ها را بررسی کرده و مواضع افراد و رفتارشان را رصد می‌کند، این درحالی است که نمایندگان مجلس اصلا چنین تشکیلاتی را به خصوص در شهرستان‌ها ندارند تا بخواهند این وظیفه نظارتی را به خوبی انجام دهند؛ پس بهتر است مجلس هرچه زودتر اقدام کند تا سال آینده که انتخابات شورا‌ها برگزار می‌شود، این وظیفه از دوش نمایندگان برداشته و به نهاد‌های نظارتی شورای نگهبان واگذار شود.

او اضافه کرد: معتقدم نمایندگان به دلیل مشغله کاری و مراجعات مردمی  نمی‌توانند وقت خود را صرف این مسائل کنند، علاوه بر این نمایندگان تجربه کافی در این زمینه ندارند مخصوصا مجلس فعلی که بیش از ۱۷۰ نفر از آنها نمایندگان جدید هستند.

منبع: جوان

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.