تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 7:20
کد خبر : 24360

وجود سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان مشکل جدی خوزستان است

وجود سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان مشکل جدی خوزستان است

جانشین فرمانده ناجا گفت: نخستین مشکل جدی خوزستان وجود سلاح‌ غیرمجاز است که باعث جرم‌های متعددی می‌شود که ازاین‌رو نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری این سلاح‌ها آمادگی دارد.

به گزارش تیتر داغ:  سردار قاسم رضایی بعد از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از دستاوردهای پلیس خوزستان اظهار کرد: نیروی انتظامی مجموعه‌ای قوی و مستحکم در استان خوزستان دارد و فرماندهان آن مقتدر و هدف‌گذار هستند.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: امروز مردم از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر کردند ولی ناجا دنبال تقدیر و تشکر نیست بلکه به دنبال آرامش جامعه است و بی‌شک هر فردی که بخواهد هنجارشکنی کند و امنیت جامعه را در هم شکند، خط قرمز پلیس است.

وی در ادامه به مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی را برای برطرف کردن مشکلات این استان در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف محوله خود دارد.

سردار رضایی با بیان اینکه نخستین مشکل استان خوزستان وجود سلاح‌های غیرمجاز است که موجب جرم‌های متعددی از جمله قتل‌، درگیری‌ها و سرقت‌های مسلحانه می‌شود، افزود: نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز آمادگی دارد.

وی ادامه داد: رده‌های ذی‌ربط و مردم استان خوزستان بدانند که نگهداری سلاح غیرمجاز به‌خودی‌خود جرم است و قانون آن را تعریف کرده است؛ کسی که سلاح غیرمجاز تهیه، حمل، نگهداری و یا استفاده کند، مرتکب جرم شده است.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص آنان که در مراسم عروسی برای شادی از این‌گونه سلاح استفاده می‌کنند، عنوان کرد: این فرهنگ و آداب نیست بلکه بدعت و جرم است و نیروی انتظامی مکلف به برخورد با آن است.

وی در ادامه از مردم درخواست کرد که سلاح‌های غیرمجاز را به مراجع قانونی تحویل دهند و اگر از کسانی که سلاح غیرمجاز دارند، مطلع هستند به مراکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند که این به نفع خانواده، جمعیت و همه است.

سردار رضایی بیان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و قضائی اطلاعات خود را کامل و به نیروی انتظامی تحویل دهند تا جلوی جرم و تکرار آن گرفته شود.

وی گفت: کسی که سلاح دارد، وسوسه می‌شود و می‌بینیم که به رهگذر یا خودرویی که بار دارد و بعضی‌ها آن‌قدر جسارتشان بالا رفته که به همانند شهید «دالمن» که گشت جاده‌ای بود، تیراندازی و آن را به شهادت می‌رسانند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: یک نیروی میدانی شب برای ایجاد امنیت در حال گشت زنی شهید می‌شود، آن دستی که به سمت مأمور پلیس تیراندازی کرده است باید قطع و یا در محل قصاص شود.

وی افزود: نیروی انتظامی امروز این اقتدار و توان را دارد که با روحیه انقلابی در هر صحنه ظاهر شود ولی باید بقیه دستگاه‌ها هم همسو بیایند؛ ما از دستگاه قضائی در صدور احکام و هماهنگی‌ها تشکر می‌کنیم ولی اگر تسریع در محاکمه و هزینه جرم متناسب با جرم باشد، این اقدامات بیشتر و بهتر بازدارنده خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اقدامات نیروی انتظامی در استان قابل‌تقدیر است و دائماً فعال هستند، تصریح کرد: در قضیه اخیر تنش آبی، نیروی انتظامی در کنار مردم بود و شهدایی را در این عرصه تقدیم کرد و کسانی که می‌خواستند سوءاستفاده کنند با اقتدار مقابل آنها ایستاد و اکنون آرامش در خوزستان برقرار است.

سردار رضایی گفت: نیروی انتظامی همیشه در کنار مردم بوده و هست و در کارها مقتدر عمل می‌کند و در مقابل هنجارشکنان خواهد ایستاد و به‌هیچ‌عنوان مماشات و محافظه‌کاری در خود نمی‌بیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.