تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 7:03
کد خبر : 27716

وجود ٩۵٠ هزار ساختمان کم خطر در تهران

وجود ٩۵٠ هزار ساختمان کم خطر در تهران

معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از بازدید از بیش از ۱۳۰۰ ساختمان در طرح پلاک ایمن خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ کامران عبدولی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح پلاک ایمن در تهران اظهارکرد: بازدید از ساختمان‌های مسکونی و اداری کم خطر (دفاتر خصوصی) پایتخت چون حریم شخصی مردم است نیاز به هماهنگی با آنها را دارد و اگر بخواهیم که ایمنی این واحدها را بررسی کنیم به دلیل هماهنگی که باید با شهروندان انجام گیرد زمان بر خواهد بود. ٩۵٠ هزار ساختمان کم خطر اداری و مسکونی وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها به هماهنگی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا طرحی را تحت عنوان پلاک ایمن راه اندازی کردیم و از مردم می خواهیم که حداقل محل سکونت و کار خود را ارزیابی کنند. در طرح پلاک ایمن سامانه ای طراحی شده که برای همه شهروندان قابل دسترسی است. مسیر اقدام برای پلاک ایمن از طریق سایت “تهران من” است؛ به طوریکه در این طرح ابتدا شهروندان برای بازدید از محل سکونت یا کارشان درخواست ثبت می‌کنند.

عبدولی با بیان اینکه طرح پلاک ایمن شامل یک بخش خوداظهاری نیز می شود، گفت: این خوداظهاری شامل ٢۶ سوال و هشت بخش است که درباره ایمنی وسایل گرمایشی، ایمنی آشپزخانه، طرح فرار از ساختمان، سیستم اعلام حریق، رفتار ایمن و .. است. شهروندان با ارزیابی از محل سکونت یا کار خود پرسشنامه‌ای را پر می‌کند و از سوی آتش نشانی یک توصیه نامه برای شهروند صادر می شود. این موجب می شود که هر فردی نا ایمنی محل سکونت یا کار خود را بشناسد و بداند که چطور ما ایمنی‌ها را برطرف کند.

معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق آتش نشانی تهران ادامه داد: ممکن است که فردی نیاز داشته باشد حتما آتش نشانی از خانه یا محل کارش بازدید کند، در همین راستا با تیم های متخصص و با هماهنگی قبلی از محل سکونت افراد بازدید و ضمن آموزش موضوعات ایمنی پاسخگوی سوالات آن ها در خصوص ایمنی و آتش نشانی هستیم. این طرح کاملا رایگان است و اطلاعات مربوط به ساختمان ها کاملا محرمانه خواهد بود.

عبدولی گفت: هنوز آنطور که می‌خواستیم از این طرح استقبال نشده و مردم هنوز به این طرح اعتماد نکردند. هدف آتش نشانی از این طرح افزایش ضریب ایمنی ساختمان ها در خصوص موضوعات ایمنی و آتش نشانی و آموزش رفتار های ایمن است.

وی با بیان اینکه این طرح از هفت مهرماه آغاز شده است، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۳۰۰ ساختمان در این طرح بازدید شده است اما امیدواریم که با همکاری و مشارکت شهروندان و همچنین نهادهای فرهنگی و اجتماعی دخیل، این طرح مترقی، بین عموم مردم جا افتاده و استقبال از آن با سرعت بیشتری انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.