تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 10:31
کد خبر : 109271

وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو سفر می‌کند

وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو سفر می‌کند

هم‌زمان با افزایش تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه، وزیر خارجه آمریکا برای دیدار و رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی، برای بار سوم پس از عملیات «طوفان الاقصی» به تل‌آویو سفر می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور این هفته به اسرائیل، کرانه باختری، و امارات متحده سفر خواهد کرد.

این سومین سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو پس از عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است؛ بلینکن پس از سفر به بلژیک و مقدونیه شمالی، به خاورمیانه سفر می‌کند.

بنابر بیانیه وزات خارجه آمریکا سفر بلینکن به این کشورها و سرزمین‌های اشغالی از دیروز دوشنبه آغاز شده و تا روز شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که بلینکن در سفر به سرزمین‌های اشغالی درباره آینده غزه با مقامات رژیم صهیونیستی گفت‌وگو خواهد کرد. به نوشته بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همچنین دربارهنیاز به یک کشور مستقل فلسطینی و همچنین شرکت در اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد COP28 در دبی صحبت خواهد کرد.

کابینه جنگی رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه با اشاره به استقبال اسرائیل در تمدید آتش بس با هدف تبادل بیشتر اسرا از آمادگی این رژیم به آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی دیگر خبر داد.در همین ارتباط، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد: «کابینه جنگی اسرائیل امشب فهرستی از ۵۰ زندانی زن فلسطینی را به عنوان بخشی از توافقنامه تمدید آتش بس موقت ۲ روزه جدید با حماس در مقابل آزادی حدود ۲۰ اسرائیل نزد حماس موافقت کرده است.»

از سوی دیگر، سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل تاکید کرد: در جنگ حداقل ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند و بیش از ۹ هزار اسرائیلی دیگر نیز زخمی شدند. حماس می‌داند که ما از تمدید آتش بس استقبال می‌کنیم و می‌خواهیم که ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند.به خانواده‌های ۳۹۲ نظامی اسرائیلی که از ۷ اکتبر تا کنون کشته شدند، کشته شدن آنان را اطلاع دادیم.

وی تصریح کرد: هنوز ۱۸۴ اسیر اسرائیلی که ۸۰ تن از آنها دو تابعیتی هستند در اختیار حماس هستند. اگر حماس تمدید آتش را بخواهد در مقابل هر روز آتش بس اضافی باید ۱۰ اسیر را آزاد کند.

پیشتر وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده بود که جنبش حماس ۶۹ اسیر اسرائیلی را در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک اسیر فلسطینی در چهار روز اول توافق آتش بس که دو طرف با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی به دست آوردند، آزاد کرده است.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.