تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 10:20
کد خبر : 113594

وزیر دفاع یمن: پایان دردناکی برای هژمونی آمریکا رقم می‌زنیم

وزیر دفاع یمن: پایان دردناکی برای هژمونی آمریکا رقم می‌زنیم

وزیر دفاع یمن با تاکید بر اینکه این کشور خود را برای جنگ طولانی مدت با آمریکا و انگلیس آماده کرده، ابراز داشت که یمنی‌ها پایان دردناکی برای هژمونی آمریکا رقم خواهند زد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد العاطفی وزیر دفاع دولت مردمی یمن در نشست فوق العاده‌ای که با رهبران نیروی دریایی و گارد دفاع ساحلی یمنی داشت، از آمادگی یمن برای مقابله طولانی مدت با آمریکا و انگلیس در پی اقدام این دو کشور به انجام حملات هوایی ضد مواضع نظامی یمن خبر داد.

وی در این اظهارات تاکید کرد که آمریکا و انگلیس و تمام دنباله‌روهای آنها باید از قدرت تصمیم سازی مستقل یمنی‌ها آگاه باشند و بدانند که هیچ خللی در این تصمیم وارد نمی‌شود.

العاطفی تصریح کرد: ما از دریای سرخ به آنها می‌گوییم که این ما هستیم که پایان دردناکی برای هژمونی آمریکا رقم می‌زنیم. ما دریای سرخ و بحر العرب را به دیواری از آتش در برابر صهیونیست‌ها تبدیل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این دریاها به عنوان شریان تغذیه توحش آنها ضد ملت فلسطین به کار گرفته شود.

وزیر دفاع یمن افزود: تروریستی شمرده شدن مواضع ملت یمن در پشتیبانی از غزه اقدامی تمسخر برانگیز است. آمریکا در اصل، دولتی تروریست و حامی تروریسم است و سرکرده نسل کشی و ترور و حامی وحشی‌گری صهیونیست‌ها است.

وی بار دیگر تاکید کرد که کشتیرانی در دریای سرخ و بحرالعرب به روی تمام جهان باز و امن است و تمامی کشتی‌ها غیر از کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند و همچنین کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی می‌توانند از این دریاها به سلامت و امنیت عبور کنند.

وزارت دفاع آمریکا دیروز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش یمن از ۱۹ نوامبر سال میلادی گذشته ۳۶ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا را که عازم سرزمین‌های اشغالی بود در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسراییل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: شبکه خبری الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.