تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مهر 1401 - 10:27
کد خبر : 88175

وضعیت مبهم پرافتخارترین کماندار ایران/کار با مربی کره‌ای یا شخصی؟

وضعیت مبهم پرافتخارترین کماندار ایران/کار با مربی کره‌ای یا شخصی؟

زهرا نعمتی که بعد از بازی‌های پارالمپیک از حضور در هر اردو و مسابقه‌ای فاصله گرفت، تصمیمات تلویحی برای آغاز به کار دوباره‌اش گرفته اگر چه هنوز ابهاماتی در مورد شرایط او وجود دارد.

به گزارش تیتر داغ؛کسب مدال در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که در ادامه قهرمانی در پارالمپیک های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو به دست آمد، یک «هت تریک» تاریخی را در کارنامه زهرا نعمتی به ثبت رساند. اگرچه دقیقا بعد از این موفقیت او دوری از تیر و کمان و هر جمعی برای تمرین و مسابقه را انتخاب کرد و اینگونه یک سال گذشته را ساکت و بی سر و صدا گذراند.

این در حالی است که زهرا نعمتی نقش پررنگی در شناسنامه جهانی تیروکمان ایران دارد حتی در بخش المپیکی، به ویژه که این کماندار معلول به عنوان اولین ورزشکار ایرانی و اولین بانوی آسیایی برای بازی های المپیک هم کسب سهمیه کرده است و حتی به عنوان پرچمدار در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور پیدا کرد. حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی هم بخشی از کارنامه این کماندار معلول است.

همین کارنامه درخشان در هر دو بخش المپیک و پارالمپیک، غیبت ادامه دار زهرا نعمتی در ماه های اخیر را پررنگ تر کرد، غیبتی که البته گویا بیش از ادامه نخواهد داشت چراکه با توجه به دورخیز ورزش ایران برای شرکت در بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و بعد از آن المپیک و پارالمپیک پاریس، او تصمیم به بازگشت به میادین گرفته است اگرچه این بازگشت هم با ابهاماتی مواجه است.

زهرا نعمتی تا پیش از این همزمان در هر دو بخش تیروکمان و پاراتیروکمان فعالیت داشت اما در بازگشت دوباره به میادین از تصمیمش برای شرکت نکردن در بازی های پاراآسیایی هانگژو خبر داده است.

خبرنگار مهر برای اطلاع دقیق تر از برنامه های زهرا نعمتی و اینکه قصد دارد این مسیر را تا بازی های ۲۰۲۴ پاریس و بعد از آن هم ادامه دهد یا صرفا برای بازی های ۲۰۲۲ هانگژو چنین تصمیمیا گرفته است، پیگیر گفتگو با او بود که به نتیجه نرسید اما نتیجه دیگر پیگیری ها حکایت از آن دارد که رویکرد زهرا نعمتی ادامه فعالیت صرفا در حوزه تیروکمان است نه پاراتیروکمان.

وضعیت مبهم پرافتخارترین کماندار ایران/کار با مربی کره‌ای یا شخصی؟

با این حال او در برنامه های اخیر تیم ملی ریکرو که با حضور«هونگ سونگ هو» کره ای وارد دوره ای جدید شده است، حضور نداشت. رقابت های انتخابی این تیم هفته اول مهرماه برگزار شد و حتی میلاد وزیری هم که بعد از ناکامی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از این تیروکمان کنار رفته بود در مسابقات حاضر شد و با کسب رکورد لازم مجوز حضور در اردوی انتخابی را به دست آورد اما زهرا نعمتی از حضور در این مسابقات هم امتناع کرد.

به نظر می رسد همان بحث همیشگی یعنی همکاری با مربی اختصاصی معضل این روزهای زهرا نعمتی است. یکی از سه ورزشکاری که کمیته ملی پارالمپیک به خاطر شرایط استثنایی و موفقیت آمیزش، جذب مربی خارجی و اختصاصی برای او را بلامانع عنوان کرده بود اگرچه با وجود مطرح شدن درخواست همیشگی در این زمینه، هیچ وقت به نتیجه نرسید.

البته غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان می گوید کمیته ملی پارالمپیک همچنان در این زمینه آماده همکاری است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زهرا نعمتی برای شروع دوباره تمرینات اعلام آمادگی کرده است، گفت: پارالمپیک با اصل موضوع یعنی جذب مربی برای زهرا نعمتی مشکلی ندارد و برای اقدام در این زمینه موافقت کرده است.

سوال اما اینجاست که اگر زهرا نعمتی تصمیمی برای حضور در اردوهای پاراآسیایی و پارالمپیکی ندارد بازهم چنین درخواستی از کمیته ملی پارالمپیک دارد و در مقابل این کمیته اراده ای برای عمل به آن خواهد داشت؟

در هر صورت مربی معضل همیشگی در رابطه با زهرا نعمتی بوده است و حالا هم مشخص نیست او با مربی اختصاصی تمریناتش را از سر می گیرد یا مثل دیگر کمانداران ریکرو زیر نظر سرمربی کره ای منتخب فدراسیون تیروکمان، پیگیر اردوهایش خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.