تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 11:56
کد خبر : 12625

ولیدالمعلم: انتخابات ریاست جمهوری سوریه سال آینده برگزار خواهد شد

ولیدالمعلم: انتخابات ریاست جمهوری سوریه سال آینده برگزار خواهد شد

وزیر خارجه سوریه در نشست خبری با سرگئی لاوروف وزیر خارجه و یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه سال آینده در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش تیتر داغ؛ ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در نشست خبری با سرگئی لاوروف وزیر خارجه و یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه گفت: هیات روسی دیدار مثبتی با بشار اسد رئیس جمهور داشت.

وی افزود: در این دیدار همکاری دوجانبه و اوضاع سیاسی در سوریه و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

ولید المعلم گفت: آینده روابط با دوستان روسی نوید خوبی را می‌دهد. هر توافقی که با قانون اساسی سوریه در تضاد باشد را مورد حمایت قرار نمی‌دهیم. بررسی درباره قانون اساسی تا رسیدن به توافق درباره آن ادامه خواهد یافت و ربطی به انتخابات ریاست جمهوری سوریه ندارد.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در موعد مقرر در سال آینده برگزار خواهد شد. تحریم های آمریکا علیه سوریه به مواضع دمشق در قبال فلسطین و مقاومت مربوط می شود.

ابراز امیدواری بوریسوف درباره امضای توافقنامه تجاری در سفر ماه دسامبر به دمشق

از سوی دیگر یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه هم گفت: ما به دنبال تقویت روابط روسیه با سوریه در همه زمینه‌ها هستیم. ما به بازسازی در چارچوب نقشه راه در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهیم. ما گفتگوهای سازنده‌ای با نخست وزیر جدید داشتیم و راههای تحکیم همکاری در همه زمینه‌ها را بررسی کردیم. ما در جولای گذشته طرح روسیه درباره توسعه همکاری تجاری و اقتصادی میان دو کشور را تقدیم دمشق کردیم.

وی افزود: امیدواریم که در سفر آتی که در ماه دسامبر انجام می‌شود توافقنامه تجاری با سوریه به امضا برسانیم.

لاوروف: برخی از تحولات سوریه راضی نیستند و به دنبال اجرای خواسته‌های خود با اهرم فشار اقتصادی هستند

سرگئی لاوروف هم اعلام کرد: سفر ما به سوریه بر افق همکاری در زمینه توسعه روابط میان دو کشور در سایه تحولات جدید در منطقه استوار است. شاخصه مهم این مرحله این است که سوریه با حمایت روسیه بر تروریسم خارجی که به دنبال نابودی سوریه بود، پیروز شد.

وی تاکید کرد: عملیات نابودی تروریسم در سوریه با حمایت روسیه ادامه دارد. اولویت‌های جدید درسوریه وجود دارد که در راس آنها بازسازی و جذب حمایت بین المللی در این زمینه است.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: حضور ایران در سوریه به تمایل مسکو مربوط نیست، بلکه به تمایل دولت قانونی سوریه مربوط است.

لاوروف افزود: ما با بشار اسد اوضاع میدانی در سوریه را مورد رایزنی قرار دادیم و بر اولویت وحدت صفوف در کشور تاکید کردیم. برخی کشورهای خارجی از تحولات در سوریه راضی نیستند و به دنبال اجرای خواسته‌های خود با فشار اقتصادی هستند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما بر پایبندی به حاکمیت سوریه و وحدت تمامیت ارضی آن و احترام به اصل تعیین سرنوشت به دست خود سوری‌ها تاکید داریم. روسیه تمام توان خود را برای دفاع از حاکمیت سوریه و استقلال تصمیم ملتش به عنوان یک کشور مستقل به کار خواهد گرفت. روسیه به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن احترام می‌گذارد و این را ما به قسد و معارضان سوری هم گفته ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.