تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 6:57
کد خبر : 95619

٢٨ درصد از تصادفات به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه

٢٨ درصد از تصادفات به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: ٢٨ درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: سرعت می‌تواند به شکل‌های مختلف در تصادفات تأثیر بگذارد و علت تصادفات باشد و می‌تواند به زمانی که سرعت وسیله نقلیه بالاست و باعث تأخیر رؤیت خطر توسط راننده شده و باعث تصادف می‌گردد اشاره داشت.

سرهنگ رازقی بیان کرد: راننده در این لحظه چون سرعت بالایی دارد و از سرعتی که در معبر مشخص شده بالاتر تردد می‌کند، خطر را دیر می‌بیند و باعث تصادف می‌گردد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تأخیر در رؤیت، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از عوامل و دلایل تصادفات است.

وی گفت: ۲۸ درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته بدلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در مسیرهای شمال به جنوبی بخاطر شیبی که شهر تهران دارد، رانندگان می‌بایست طوری رانندگی مدیریت سرعت را در دست بگیرند که حادثه‌ای بخاطر افزایش سرعت شاهد نباشیم.

سرهنگ رازقی گفت: یک تحقیق علمی نشان داده است اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده کم باشد و حدود ۳۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پیاده ۵ درصد است.

وی افزود: همین تحقیق علمی نشان می‌دهد اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر حدود ۴۵ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پیاده ۵۰ درصد است.

سرهنگ رازقی بیان کرد: اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر حدود ۸۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پیاده ۱۰۰ درصد است و این نشان دهنده این است که سرعت می‌بایست در همه جا رعایت شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.