تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 12:14
کد خبر : 115373

«پائز» گزینه مناسبی برای تیم ملی والیبال است/ تصمیم درستی گرفتند

«پائز» گزینه مناسبی برای تیم ملی والیبال است/ تصمیم درستی گرفتند

کارشناس والیبال ایران معتقد است «مائوریسیو موتا پائز» با توجه به شرایطی که این رشته در کشورمان دارد و تجربیاتی که او در کار در برزیل و فرانسه داشته است، گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی است.

به گزارش تیتر داغ؛ فرهاد نفرزاده درباره انتخاب «مائوریسیو موتا پائز» به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: پائز یکی از مربیان دو تابعیتی است که سالیان سال با فیلیپ بلین در تیم ملی فرانسه و رزنده در تیم ملی برزیل همکاری داشته است. به نظرم مربی باسابقه‌ای است، او در لیگ‌های مختلف والیبال فعالیت کرده و با تیم‌های ملی فرانسه و برزیل در رویدادهای مهم مثل المپیک و قهرمانی جهان حضور داشته است.

وی گفت: او مربی است که هم از والیبال فرانسه و هم برزیل تجربیات خوبی دارد. تیم برزیل از سال ۱۹۸۵ جز تیم‌های شاخص والیبال دنیاست. فکر می‌کنم مربی خوبی است هر چند ممکن است به ذائقه خیلی از افراد انتخاب این مربی خوش نیاید. درست است این مربی به اندازه لورنزتی یا بلنجینی مشهور و پرآوازه نیست اما من فکر می‌کنم از آلبرتو جولیانی خیلی بهتر است. تقریباً جولیانی برای انعقاد قرارداد با فدراسیون خیلی نزدیک شده بود و فکر می‌کنم اگر از نظر مالی با فدراسیون توافق می‌کرد به عنوان سرمربی تیم انتخاب می‌شد. هر چند که به اعتقاد من سطح فنی پائز به مراتب بهتر از او است.

«پائز» گزینه مناسبی برای تیم ملی والیبال است/ تصمیم درستی گرفتند

کارشناس والیبال ایران عنوان کرد: ما باید در مورد وضعیت تیم ملی والیبال واقع‌بینانه باشیم. تیم ملی تنها لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را پیش رو دارد که تنها از آن طریق امکان کسب سهمیه المپیک را دارد. شانس ما خیلی ضعیف است چون امتیاز ایران نسبت به سایر تیم‌ها در جدول پایین‌تر است و متأسفانه تیم ما با همین تیم‌ها هم در لیگ ملت‌ها بازی مستقیم خواهد داشت. در بازی‌های مستقیم محکوم به شکست این تیم‌ها هستیم. فکر می‌کنم پائز نسبت به گزینه‌های ایتالیایی در شرایط فعلی والیبال خیلی بیشتر می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی گفت: اگر ما می‌خواستیم برنامه‌ریزی چند ساله مثلاً برای المپیک ۲۰۲۸ انجام دهیم، شاید بهتر بود به دنبال لورنزتی یا بلنجینی برویم که در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله برنامه‌ها را اجرا کند. اما در شرایط فعلی این مربی نمی‌تواند خیلی برنامه‌پردازی داشته باشد. او الان با تعدادی از بازیکنان که شناخت زیادی هم از آن‌ها ندارد باید چند اردوی خارجی و داخلی برگزار و بازی تدارکاتی هم در نظر بگیرد. انتخاب این مربی شانس ما را برای بازی با تیم‌های اروپایی را بالا می‌برد تا برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ هر چند که شانس کمی داریم اما در مسیر قرار بگیریم.

«پائز» گزینه مناسبی برای تیم ملی والیبال است/ تصمیم درستی گرفتند

نفرزاده عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند بگوید بهترین مربی دنیا چه کسی است، بالاخره هر مربی در هر تورنمنتی براساس شرایط تیم و مسابقه یک نتیجه می‌گیرد. یک روز آقای رزنده برنده یک تورنمنت می‌شود یک روز در یک مسابقه شکست می‌خورد و حتی به برکناری‌اش منجر می‌شود. رزنده با برزیل نتیجه خوبی گرفت اما با فرانسه نتوانست. این اتفاقات کاملاً طبیعی است و بارها اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: بنابراین من این را قبول ندارم که بگوییم این مربی اسم و رسم دارد و می‌تواند تیم ما را ضمانت کند. این مربی شاخص‌های لازم را برای هدایت تیم ملی والیبال ایران را دارد، پس باید آن را درک کنیم که این مربی واجد این شاخص‌ها هست. حالا می‌توانست اسم او لورنزتی یا بلنجینی باشد. در واقع این مربی چیزی کم ندارد. او قطعاً از آلبرتو جولیانی برای این تورنمنت بیشتر می‌تواند به تیم ما کمک کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.