تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 11:23
کد خبر : 102226

پاسخ صریح وزیرخارجه لبنان به سفرای ۵ کشور درباره چادرهای حزب الله

پاسخ صریح وزیرخارجه لبنان به سفرای ۵ کشور درباره چادرهای حزب الله

وزیر خارجه لبنان از پاسخ محکم خود خطاب به سفرای پنج کشور بزرگ در خصوص چادرهای نصب شده از سوی حزب الله در مزارع شبعا خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در گفتگو با شبکه المیادین درباره رد و بدل شدن پیغام‌ها در خصوص چادرهای حزب الله تاکید کرد: سفرای پنج کشور بزرگ در لبنان، برای صحبت در خصوص چادر نصب شده (حزب الله) در مزارع شبعا، نزد ما آمدند اما جواب ما به آنها این بود که باید در خصوص اشغال این منطقه توسط اشغالگران صحبت شود نه چادر نصب شده در آن.

گفتنی است در هفته‌های اخیر در پی اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی لبنان که با واکنش مردم و ارتش این کشور همراه شد، حزب‌الله اقدام به نصب دو چادر در اطراف منطقه غجر کرده و باعث به وجود آمدن ترس و وحشت در ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

مسئولان حزب الله بارها اعلام کرده‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی حتی از جمع آوری چادرهای نیروهای مقاومت وحشت دارد و این خود نشانه شکست تل آویو است.

بوحبیب اضافه کرد: ما پیشتر از شورای امنیت خواسته‌ایم و مجدداً می‌خواهیم برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض زمینی، هوایی و دریایی قطعنامه ۱۷۰۱ وارد عمل شود.

وی در ادامه بیان کرد: دولت لبنان نمی‌خواهد مانع فعالیت نیروهای صلح سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفل) شود اما باید هماهنگی میان فعالیت این نیروها و ارتش لبنان، با توجه به تنش‌هایی که ممکن است با ساکنان جنوب این کشور رخ دهد، انجام شود.

بوحبیب اضافه کرد: ما از نیروهای یونیفل می‌خواهیم نشست‌های سه جانبه در خصوص بررسی مرزهای میان لبنان و فلسطین اشغالی برگزار کنند چرا که مسائل مربوط به خط ۲۳ و خط آتش بس و خط آبی مورد اختلاف است.

وزیر خارجه لبنان درباره مسأله حضور آوارگان سوری در این کشور گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غربی نمی‌خواهند آوارگان سوری به کشور خود بازگردند. آنها برای باقی نگه داشتن آوارگان سوری در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و ترکیه تلاش می‌کنند. این در حالیست که دولت سوریه از بازگشت آوارگان به سرزمین خود استقبال کرده است.

وی اضافه کرد: قرار است یک نشست متشکل از نمایندگان ۵ کشور برای بررسی مسأله آوارگان سوری در نیمه ماه میلادی آتی در قاهره برگزار شود. موضع گیری کشورهای غربی در خصوص این مسأله برای هدف قرار دادن نظام حاکم در سوریه انجام می‌شود. این کشورها نمی‌خواهند بپذیرند که جنگ تمام شده است. آنها همچنان برای تغییر نظام حاکم در سوریه تلاش می‌کنند.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: مهاجران سوری از راه‌های غیرقانونی به سواحل قبرس رسیده‌اند. مسئولان این کشور نمی‌توانند آنها را به کشورهای اروپایی بفرستند چرا که اتحادیه اروپا با این مسأله مخالف است. اروپایی‌ها می‌گویند سوریه برای بازگشت آوارگان، ناامن است؛ مسأله ای که ما آن را قبول نداریم.

وی اضافه کرد: من پیشتر با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه تلفنی صحبت و تاکید کردم که بیروت از سفر وی به لبنان در هر زمانی، استقبال می‌کند. در جریان دیدار با کاردار سوریه نیز اعلام کردم که آماده اعزام یک هیأت به سوریه برای بررسی موضوعات منطقه‌ای و بین المللی و همچنین روابط مشترک هستیم.

وزیر خارجه لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور این کشور بیان کرد: رهبران سیاسی در کشور باید بر سر انتخاب یک رئیس جمهور بدون مداخلات خارجی توافق کنند. من فشارهای اعمال شده از سوی برخی کنسولگری‌های خارجی در خصوص این پرونده را می‌فهمم.

وی درباره هتک حرمت قرآن کریم تصریح کرد: ما منتظر یک موضع گیری یکپارچه از سوی کشورهای عربی در خصوص هتک حرمت قرآن کریم در سوئد هستیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.