تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 7:14
کد خبر : 30441

پایان بلاتکلیفی فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری نزدیک است!

پایان بلاتکلیفی فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری نزدیک است!

با اعلام زمان برگزاری انتخابات کنگره فدراسیون بین المللی وزنه برداری، اهالی این رشته امیدوارند دوران بلاتکلیفی مدیریتی و اجرایی آن به زودی پایان می‌یابد.

به گزارش تیتر داغ؛ فدراسیون بین المللی وزنه برداری مدتهاست در وضعیت نامطلوب مدیریتی به سر می‌برد و همواره از سوی کمیته بین المللی المپیک تهدید به حذف بازی‌های المپیک شده است. دلیل نگاه سنگین IOC به این رشته نیز تعویق در برگزاری انتخابات و رعایت نشدن برخی قوانین و ایرادات مکرر کمیته بین‌المللی المپیک عنوان شده که گویا قرار است این کشمکش به زودی با برگزاری کنگره انتخابات به پایان برسد.

پیش از این اعلام شده بود انتخابات فدراسیون بین‌المللی بعد از مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ جهان و در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه سال گذشته برگزار شود، اما این مراسم بنا بر دلایلی به تعویق افتاد. حال با توجه به فشارهای فراوان کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از برگزاری کنگره انتخاباتی این فدراسیون در روز چهارم و پنجم تیرماه در شهر تیرانا پایتخت آلبانی خبر داد.

«مایک ایرانی» سرپرست فدراسیون جهانی با تأیید این خبر در سایت رسمی این فدراسیون از بروز رسانی قانون اساسی و پاکسازی این رشته از دوپینگ خبر داد و گفت: موارد مهمی که مسئولان کمیته بین المللی المپیک از سال گذشته به ما گفتند، بطور کامل رسیدگی شد و ما آماده برگزاری انتخابات هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان دوران حکمرانی و برکناری تاماش آیان، رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل اتهامات مالی و اداری، این رشته المپیکی دستخوش حوادث فراوان مدیریتی شد که این فراز و نشیب تا به امروز هم ادامه دارد. از تکرار موارد مثبت دوپینگ گرفته تا فساد اداری و مالی و بلاتکلیفی در برگزاری مجمع فدراسیون جهانی، شرایطی را برای این رشته رقم زد که حتی صبر کمیته بین المللی المپیک هم به پایان رسید و وزنه برداری را تهدید به حذف از بازی‌های المپیک کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.