تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 3:23
کد خبر : 18899

پایان رئیس شورای رسانه‌های مبارز در سال ۹۹/ در جلسات محاکمه روح الله زم چه گذشت؟

پایان رئیس شورای رسانه‌های مبارز در سال ۹۹/ در جلسات محاکمه روح الله زم چه گذشت؟

سال گذشته روح الله زم که به عنوان رئیس شورای رسانه‌های مبارز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شد به دار آویخته شد.

به گزارش تیتر داغ؛ داستان روح الله زم از سال‌ها پیش در کانال آمدنیوز آغاز و صبح روز ۲۲ آذرماه سال گذشته برای همیشه پایان یافت.

روح الله زم معروف به نیما و لیدر اغتشاشات سال ۹۶ و مدیر کانال معاند آمدنیوز بود که مهرماه سال ۹۷ توسط سپاه پاسداران در یکی از کشورهای منطقه بازداشت و به ایران برگردانده شد.

زم پس از دو سال تحت رصد بودن ، بالاخره بازداشت و برای محاکمه به ایران آورده شد. از ماه‌های پایانی سال ۹۸  آغاز رسیدگی به پرونده زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد و در سال گذشته حکم وی به اجرا درآمد آمد.

زم از روز دستگیری به مدت ۱۴ ماه تحت بازجویی قرار گرفت و به اتهامات گوناگون از جمله فساد فی الارض جاسوسی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دار مجازات آویخته شد.

روح الله زم از سال ۹۶ با همکاری دوستانش کانال آمدنیوز را راه اندازی کرد و با تشویش اذهان عمومی، قصد برهم زدن نظام جمهوری اسلامی را داشت که به دلیل همین اقدامات در دادگاه محاکمه شد.

از ۲۱ بهمن سال ۹۸ تا ۲۲ آذرماه سال ۹۹ زم در زندان بود و حکم اعدام او در آذر ماه سال گذشته به اجرا درآمد.

اتهامات روح الله زم

«افساد فی الارض»، ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، ارتکاب نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، فعالیت در کانال معاند سحام نیوز با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات روح‌الله زم بود.

روح الله زم در جلسات دادگاه خود اعلام کرد که سنگین‌ترین تیم حفاظتی فرانسه پس از رئیس‌جمهور آن کشور برای او بوده و بر اساس اقرارش وی برای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا، کشور‌های منطقه و فرانسه جاسوسی می‌کرده است.

زم در دوران مدیریت خود در کانال آمدنیوز علاوه بر جعل سربرگ نهاد ریاست جمهوری برای ورود زنان به ورزشگاه، اسناد مجرمانه متعددی را در کانال خود منتشر کرده بود.

سنگین ترین تیم حفاظتی فرانسه به زانو درآمد

زم در جلسات دادگاه خود درباره موارد متعددی صحبت کرد و از وجود سنگین ترین تیم حفاظتی پس از رئیس‌جمهور فرانسه برای خود پرده برداشت. وی در خصوص نامه سربرگ دار نهاد ریاست جمهوری برای ورود بانوان به ورزشگاه و انتشار اسناد محرمانه متعدد در فضای مجازی صحبت کرد. البته علاوه بر ۲۱ عنوان اتهامی که زم در پرونده خود داشت تعدادی هم علیه او شکایت کرده بودند که از جمله آنها می‌توان به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، معاونت حقوقی رئیس جمهور و جعفری دولت آبادی دادستان پیشین تهران اشاره کرد.

زم که خود را لیدر اغتشاشات سال ۹۶ معرفی می‌کرد اعلام زمان و مکان تردد های حاج قاسم را بر عهده داشت و با بر عهده داشتن ریاست شورای رسانه‌های مبارز با ساغر کسرایی منشی سناتور آمریکایی هم در ارتباط بوده است.

اما در نهایت در سال  ۹۹ پایان روح الله زم رسید و در ۱۳ عنوان اتهامی خود که به افساد فی الارض محکوم شده بود به دار مجازات آویخته شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.