تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 10:06
کد خبر : 105268

پخش همزمان با هفته دفاع مقدس؛

پایگاه هوایی که مستند شد/ «یک روز گرم تابستان… مهرآباد» در سیما

پایگاه هوایی که مستند شد/ «یک روز گرم تابستان… مهرآباد» در سیما

مستند «یک روز گرم تابستان… مهرآباد» قرار است به مناسبت هفته دفاع مقدس از صدا و سیما پخش شود.

به گزارش تیتر داغ؛ پویان افشین نژاد نویسنده و کارگردان مستند «یک روز گرم تابستان… مهرآباد» درباره این اثر ۲ قسمتی توضیح داد: این مستند با موضوع نقش پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد در دوران دفاع مقدس، تأمین امنیت آسمان پایتخت و امدادرسانی به مردم در مواجهه با بحران و حوادث طبیعی ساخته شده است.

وی ادامه داد: پایگاه شهید لشگری قلب تپنده نیروهای مسلح است و جایگاه بی مانندی دارد. این اثر که به سفارش معاونت فرهنگی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه شده، قرار است در هفته دفاع مقدس از صدا و سیما پخش شود.

افشین نژاد درباره روند تولید مستند نیز توضیح داد: این پروژه از خرداد ماه امسال کلید خورد و البته کار تحقیقاتی و پژوهشی آن از ۲ سال پیش آغاز شده بود. پایگاه هوایی مهرآباد یک پایگاه مادر است که هم تیپ شکاری و هم تیپ ترابری دارد و تمام تعمیرات هواپیماهای نیروی هوایی در پایگاه مهرآباد انجام می‌شود.

این مستندساز همچین اضافه کرد: این پایگاه خواستگاه خلبانان بزرگی در تاریخ حیات نیروی هوایی کشور بوده است که شاید از معروف‌ترین این خلبانان می‌توان به سرلشکر خلبان شهید فریدون ذوالفقاری که فانتوم شناسایی بود و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، اشاره کرد.

وی با اشاره به حمایت های معاونت فرهنگی نیروی هوایی ارتش بیان کرد که این پروژه در ۲ قسمت حدودا ۲۰ دقیقه‌ای ساخته شده است.

این مستند ساز سابقه ساخت مستندهایی چون «مظلوم‌ترین فرشتگان»، «تابستان ۵۹»، «پنج خاطره پنج قهرمان» و «ساعت ۱۶۸» را در کارنامه خود دارد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.