تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 9:47
کد خبر : 100324

پخش مستند «من میترا نیستم» از سیما/روایت زندگی انقلابی زینب کمایی

پخش مستند «من میترا نیستم» از سیما/روایت زندگی انقلابی زینب کمایی

مستند «من میترا نیستم» روایتی از زندگی زینب کمایی یکی از شخصیت‌های کمتر شناخته شده انقلابی در دهه ۶۰ ، یکشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ مستند «من میترا نیستم» روایتی است از زندگی دختری نوجوان و انقلابی به نام زینب کمایی که در ابتدای دهه ۶۰ و در کوران تحرکات شوم سازمان منافقین‌، به دلیل فعالیت‌های مذهبی – سیاسی‌اش مورد خشم و کینه اعضای این گروه قرار می‌گیرد.

این اثر به کارگردانی محسن امانی و تهیه‌کنندگی مقداد اموری در مدت زمان ۳۸ دقیقه مخاطب را با این شخصیت کمتر شناخته شده از تاریخ انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

این مستند که در مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان هفتم تهیه و تولید شده‌، روایت خود را با نگاه بر مستندات ارائه شده در کتاب «راز درخت کاج» نوشته معصومه رامهرمزی پیش می‌برد.

«اولین شب فروردین ماه سال ۱۳۶۱ بود. چند ساعتی از نماز مغرب و عشا می‌گذشت اما او هنوز به خانه برنگشته بود. ساعتی قبل از اذان برای خواندن نماز جماعت به مسجد المهدی رفته بود. همیشه بلافاصله بعد از تمام شدن نماز به خانه برمی‌گشت. جست‌وجو در کوچه و خیابان فایده‌ای نداشت. او حالا آن چنان بی‌نشان شده بود که انگار هیچ‌وقت نبوده است؛ هیچ‌وقت ….»

مستند «من میترا نیستم» به همت گروه تهران و شهروندی یکشنبه ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

منبع: روابط عمومی شبکه پنج

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.