تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 6:32
کد خبر : 90171

پرسپولیس در اندیشه «طلایی» ماندن با «مس»/ موقعیت حساس بالانشینان

پرسپولیس در اندیشه «طلایی» ماندن با «مس»/ موقعیت حساس بالانشینان

در روز نخست هفته یازدهم لیگ برتر علاوه بر دیدار پرسپولیس برابر مس که می تواند در تداوم صدرنشینی سرخپوشان تاثیرگذار باشد، یک بازی دیگر هم موقعیت بالانشینان را تغییر خواهد داد.

به گزارش تیتر داغ؛هفته یازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر که آخرین هفته برگزاری این مسابقات تا قبل از جام جهانی قطر است، روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری هشت دیدار پشت سر گذاشته خواهد شد که روز پنجشنبه پرسپولیس به میدان خواهد رفت و استقلال هم روز جمعه در تهران به مصاف یک تیم پایتخت نشین خواهد رفت.

بعد از برگزاری این هفته لیگ برتر تعطیل خواهد شد تا بازیکنان در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار گیرند. البته بازیکنان استقلال در اختیار باشگاه خواهند بود تا روز ۱۱ آبان در دیدار سوپرجام به مصاف نساجی مازندران بروند و بعد از آن به اردوی تیم ملی ملحق شوند.

تراکتور در اندیشه پرواز با «قو»

تبریزی‌ها که پس از نوسان ابتدای فصل توانسته اند خود را به میانه بالای جدول برسانند این هفته میزبان ملوانی هستند که وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد و بعد از شکست برابر پرسپولیس هم نیمکت نابسامانی را همراه خود می بیند.

شاگردان بردیف که با ۱۴ امتیاز تا رده ششم بالا آمده اند برای این که بتوانند به جمع بالانشینان و مدعیان قهرمانی اضافه شوند چاره‌ای جز گرفتن سه امتیاز این دیدار خانگی ندارند. با شرایطی که ملوان دارد به نظر می‌رسد سرخ‌های تبریز بتوانند به این مهم دست پیدا کنند اما ملوان تیمی نیست که به راحتی برابر تراکتور تسلیم شود.

شاگردان مازیار زارع هر چند با ۵ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و یکی از فانوس بدستان لیگ بیست و دوم محسوب می‌شوند اما برای خارج شدن از این وضعیت تلاش خواهند کرد تا از تبریز با دست پر برگردند چرا که یک امتیاز هم می‌تواند در پایان فصل روی سرنوشت این تیم تأثیرگذار باشد.

پیکان «فیروز» را با نفت می‌سوزاند؟

نفتی‌های آبادان بعد از آن که نتوانستند با رضا پرکاس به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند سراغ فیروز کریمی رفتند تا شاید این مربی کهنه کار و قدیمی بتواند تیم خوب و ریشه دار آبادانی را از بحران خارج کند اما حضور کریمی هم نتوانست نفت را از گرداب خارج کند.

صنعت نفت که در شش هفته ابتدایی با پرکاس چهار شکست، یک تساوی و یک پیروزی کسب کرده بود، با فیروز کریمی هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته و با ۵ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد و گزینه اول سقوط است. به همین خاطر اگر این تیم نتواند از سد پیکان مستحکم و تدافعی مجتبی حسینی عبور کند، احتمال این که دوباره به فکر تغییر کادر فنی اش بیفتد زیاد است.

شاگردان مجتبی حسینی در حالی راهی آبادان شده اند که با ۱۱ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند و قصد دارند با حداقل امتیاز هم که شده از این شهر برگردند. با این حال به نظر می‌رسد که صنعت نفت اجازه کسب امتیاز به پیکان را ندهد. هر چند عملکرد گذشته فیروز کریمی نشان می‌دهد که او و تیمش کار سختی برای پیروزی دارند.

پرسپولیس می‌خواهد با مس طلایی بماند

شاگردان یحیی گل محمدی به هر سختی که شده دیدار با ملوان را با برد به پایان بردند تا همچنان صدر جدول را در اختیار داشته باشند. تساوی استقلال برابر آلومینیوم هم به سرخپوشان کمک کرد تا با خیالی آسوده‌تر صدر را برای خود حفظ کنند. با این حال تضمینی وجود ندارد که سرخ‌های پایتخت با صدرنشینی به تعطیلات بروند.

مس کرمان هر چند با ۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد اما این پتانسیل را دارد که پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کند. پرسپولیس در دیدارهای خانگی سابقه شکست برابر تراکتور را هم دارد تا نشان دهد نتیجه دیدار با مس کرمان خیلی هم از قبل قابل پیش بینی نیست.

گل محمدی که از سوی برخی پیشکسوتان پرسپولیس مورد انتقاد قرار گرفته بود که از یک مهاجم در ترکیب تیمش استفاده می‌کند احتمالاً در خط حمله تیمش نفرات پرتعدادتری را به بازی خواهد گرفت که می‌توان پیش بینی کرد زوج لوکادیا و شیخ دیاباته ترکیب خط هجومی این تیم را تشکیل دهد و یکی از بازیکنان خط میانی کم شود.

پرسپولیس که می‌خواهد صدر جدول را برای خود نگه دارد به سه امتیاز دیدار با مس نگاه ویژه ای خواهد داشت تا با گرفتن آن همچنان صدرنشین باشد و با همین اختلاف امتیاز خود را آماده برگزاری دربی با رقیب سنتی بعد از جام جهانی کند.

جدال جذاب در اهواز با نقش آفرینی فولاد و گل گهر

یکی از بهترین و جذابترین بازی‌های این هفته را باید در اهواز انتظار کشید. جایی که شاگردان جواد نکونام میزبان شاگردان امیر قلعه نویی خواهند بود. دو تیمی که از ابتدای فصل پیش بینی می‌شد جزو مدعیان قهرمانی باشند اما با گذشته چند هفته فولاد با افت محسوسی مواجه شد و با از دست دادن امتیازات حساس تا رده نهم جدول سقوط کرد.

البته شاگردان نکونام یک دیدار عقب افتاده برابر ملوان دارند اما قرار گرفتن در رده نهم و کسب ۱۲ امتیاز آنها را از جمع بالانشینان جدول دور کرده است. در مقابل گل گهر با کسب ۱۸ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و در صورتی که بتواند سه امتیاز را از خوزستان با خود ببرد به استقلال و سپاهان خواهد چسبید و فاصله اش با صدر را هم کمتر خواهد کرد.

جدال فولاد و گل گهر از این جهت می‌تواند جذابترین بازی هفته باشد که کیفیت فنی بازیکنان دو تیم و زمین مطلوب ورزشگاه فولاد نوید بخش فوتبالی تماشایی را می‌دهد. هر دو تیم بازیکنانی با قابلیت فوتبال روی زمین را در اختیار دارند و می‌توانند صحنه‌های جذابی را در ورزشگاه خلق کنند اما افسوس که تماشاگران خوزستانی مثل تماشاگران سراسر کشور فعلاً از دیدن بازی‌ها محروم هستند.

برنامه دیدارهای هفته یازدهم به شرح زیر است:

– پنجشنبه ۵ آبان

* تراکتور تبریز – ملوان بندرانزلی – ساعت ۱۵
* صنعت نفت آبادان – پیکان تهران – ساعت ۱۷
* پرسپولیس – مس کرمان – ساعت ۱۷
* فولاد خوزستان – گل گهر سیرجان – ساعت ۱۹

– جمعه ۶ آبان

* هوادار تهران – استقلال – ساعت ۱۶
* مس رفسنجان – سپاهان اصفهان – ساعت ۱۶:۳۰
* آلومینیوم اراک – نساجی مازندران – ساعت ۱۷:۳۰
* ذوب آهن اصفهان – نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۸:۳۰

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال تا پایان هفته دهم

پرسپولیس در اندیشه «طلایی» ماندن با «مس»/ موقعیت حساس بالانشینان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.