تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 10:57
کد خبر : 32544

پشتیبانی همه جانبه سازمان توسعه تجارت از گسترش روابط ایران و قطر

پشتیبانی همه جانبه سازمان توسعه تجارت از گسترش روابط ایران و قطر

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: با فراهم شدن شرایط گسترش روابط میان تجار دو کشور، این سازمان تمام تلاش خود را برای پشتیبانی جهت استمرار این ارتباط به کار می‌ببندد.

به گزارش تیتر داغ؛ علیرضا پیمان پاک به همراهی تجار ایرانی در سفر رییس جمهور به کشور قطر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اساسی ترین و اولین گام های توسعه تجارت با کشورهای دیگر برقراری ارتباط تجار است.

وی خاطرنشان کرد: کشور قطر با وجود نزدیکی سیاسی، سهم بسیار پایینی در حوزه تجارت با ایران دارد و اگر به تراز تجاری دو کشور نگاه کنیم این عدد بسیار پایین و ناچیز است.

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه اولین گامی که می توان در زمینه توسعه روابط تجاری برداشت، بحث برقراری ارتباط میان تجار دو کشور است، ادامه داد: تجار ایران و قطر باید با ظرفیت های یکدیگر آشنا شوند تا این ارتباط تجاری شکل گیرد و ما نیز آن الزاماتی که برای پایداری این تجارت نیاز است، اعم از بحث های لجستیکی، گمرکی، پولی، مالی و بانکی را پشتیبانی و تامین می کنیم.

پیمان پاک سفر هیات تجاری ایران به قطر را سفر بزرگ ترین هیات تجاری ایرانی به این کشور در تاریخ روابط ایران و قطر خواند و تاکید کرد: زمانی که ارتباط بین تجار شکل بگیرد، ما برای پشتیبانی جهت استمرار این تجارت و تداوم ارتباط، تمام تلاش خود را می کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان دوم خرداد در صدر هیأتی بلندپایه به عمان سفر کرد.

در این سفر ۱۲ سند همکاری میان مقامات ارشد دو کشور در حوزه‌های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری‌های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی امضا شد.

این اسناد توسط وزیران امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رییس سازمان توسعه تجارت ایران و همتایان عمانی آنها امضا شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.